afwenden voor de bocht bij galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarifa_love

afwenden voor de bocht bij galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 14:01

hallo iedereen,

als ik moet galloperen met mijn paard van a naar c in de hoefslag, wend ze altijd af net voor de bocht van c en ik heb er totaal geen controle meer over..
weet iemand hier raad mee? :)
Laatst bijgewerkt door sarifa_love op 12-04-13 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:07

Ik zou eerst in galop op meerdere plaatsen in de bak wat binnenstelling proberen. óók bij de a of c, maar zonder af te wenden. gaat het wenden in galop op andere plaatsen wel goed in de bak? probeer dat eerst. Als ze eerder afwend of naar binnen wend terwijl jij alleen stelling vraagt goed je binnenbeen eraan, desnoods tikje bij. Als je echt voelt dat je geen controle meer hebt zou ik haar even stil zetten. opnieuw beginnen zodat ze weer rustig wordt en na een poosje weer opnieuw proberen.

edit: sorry, ik had het fout gelezen!
Laatst bijgewerkt door vaxie op 12-04-13 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:07

Hoi sarifa_love,

nou kan dat natuurlijk nog aan van alles en nog wat liggen en daar van alles en nog wat komen - inclusief dat je paard met recht en reden denkt:"ik wil niet tegen het schot aan knallen'.
Maar waar ik momenteel aan denk, is een variant van wat Anky "wachtoefeningen" noemt.

Maar dan omgekeerd: je galoppeert van a richting c, en dan wendt je af bij laten we zeggen de x. Of een paar meter erna, het gaat er om: jij vraagt de wending, voor je dier die verwacht.

1) Als je dit leest, wat vermoed je, dat zou gebeuren...?
2) Probeer het in real life!

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:24

Ik begrijp dat je gewoon over de hoefslag heen wilt galloperen, maar dat je paard eraf gaat? Dat is (bij mijn weten) dat je paard geen 'respect' heeft voor jou binnenbeen en er gewoon doorheen valt. Probeer eraan te werken dat hij goed luistert naar jou been (1x been met druk! Daar moet hij al naar luisteren. 2x been wat harder. Geen reactie? Tikje.) zorg dat hij luistert naar druk, mot je de hele tijd schopjes geven omdat hij niet naar je druk luistert, dan heeft hij natuurlijk ook wel een tik verdiend.

Rijd ook veel voltes, grote voltes vergroten en verkleinen (en dan vergroten met de juiste stelling en houding zodat hij wel naar je binnenbeen moet luisteren) dan moet het lukken. Succes!

sarifa_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 08:50

dankje iedereen! na heel veel oefenen heb ik haar eindelijk onder controle! :)