jumpiewumpie schreef:Haar tanden zijn inderdaad al eens gecontroleerd. Het is misschien fout overgekomen, maar ze is verder heel soepel in extreem gevoelig in haar mond. Dat is zowel een voordeel als een nadeel, het is erg moeilijk om een constante aanleuning te bekomen maar langs de andere kant heb ik geleerd veel op mijn benen te rijden en mijn handen stil te houden. Ze is ook aan het been etc., ze loopt in galop af en toe nog wat op de voorhand, maar daar trainen we op. Het grote probleem is vooral het omstellen, en het rijden van voltes in galop (linksom).
Even een gekke vraag ivm. de mnd: hoe los/ vast zit jouw neusriem...?
Wat paarden blijken te doen bij het omstellen, is hun onderkaak "omgooien" bij het omstellen. Maar bij een te strakke neusriem, lukt dat maar matig.
jumpiewumpie schreef:en ik kan best voltes van 5 meter rijden met haar in galop
Ik geloof het grif, maar doe toch maar niet.
Ik heb meerdere paarden gekend, die werden ingereden en in termen van wedstrijden maar meteen M of Z moesten lopen. Geen enkel dier werd oud, laat staan vrolijk en gezond oud.
Enne: wie een paard niet op de grote volte correct kan stellen, maar een volte van 5 (!) meter nodig heeft, kan (i am sorry) niet goed stelling vragen - dat is dus een ruiterfout ipv. een paardenprobleem.