Ik heb al geprobeerd om mijn buitenbeen niet naar achteren te verleggen en ook niet te veel beenhulpen te geven maar het lukt me niet altijd om haar mooi rustig in galop te laten aanspringen.
Als ik dan afstijg en haar aan de longe een rondje laat galopperen dan springt ze wel rustig aan dus het moet wel degelijk aan mij liggen. Ik ben nu ook nie zo'n grote dressuurkrak maar ik doe mijn best en wil vooral bijleren, samen met dit paardje. Ik volg ook nog wel les, zaterdag wordt de eerste les in een grote binnenpiste. Nu rij ik thuis in een toch redelijk kleine paddock. Die heb ik voor haar gemak mooi rond afgemaakt zodat dit voor haar een steun kan zijn. Zijn er onder jullie die nog tips voor me hebben ? Want als ze dan zo hevig aanspringt dan vlieg ik gelijk vooruit en ben dan natuurlijk volledig mijn zit kwijt
Schrik om er af te vallen is er natuurlijk altijd wel een beetje maar ze doet het ook maar één keer dus ik heb wel de tijd om me weer goed te gaan zetten in mijn zadel, gelukkig
hoe kan ik haar aanleren om rustig in galop aan te springen ?
ALLE HULP VAN HARTE WELKOM !
al ben ik meestal wel alleen om te rijden als ik geen les heb. dus dat wordt beetje moeilijk maar is een super goeie tip.