Tijdens rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xmalaikab

Tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 07:36

Mijn paard begint zichzelf steeds meer te verzetten onder het rijden.
Als ik erop rijd komt het zelden voor maar zodra ik mijn vriendin erop laat rijden begint ze al haast naar haar te stijgeren of heel erg te happen en bijten.
Het is een heel lief paard en doet dit dan ook alleen maar bij mijn vriendin.

kriistellx

Re: Tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:41

Misschien zit ze verkeerd of heeft ze ooit iets bij het paard gedaan waardoor hij haar niet vertrouwt?

michelle_13

Re: Tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:04

Misschien zit ze op een punt waar het paard pijn heeft.. Of heeft ze een wat hardere hand ?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:45

Pijnlijk hoor!

Het dier heeft waarschijnlijk pijn. een ief dier komt niet zomaar in verzet.

En dan is dat verzet bij jouw vriendin nog heftiger dan bij jou. Het hoeft niet per se aan haar te liggen, er kunnen wel 100 redenen zijn voor pijn.
De eerste vraag luidt meestal: past het zadel wel/niet goed...?

dressageknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:00

Elke keer als mijn nichtje bij mij oude paardje kwam ging ze hij raar doen. Het bleek dat me nichtje hem een keertje een klap heeft gegeven toen ik me zadel ging halen.
vraag is even na aan je vriendin.. ;(

Ossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:18

Kijk eens goed naar hoe ze rijdt, heeft ze een te harde hand, geeft ze tegenstrijdige hulpen? Dit gedrag komt niet uit het niets aanwaaien, zeker als ze het alleen bij haar doet. Probeer te kijken wat je vriendin anders doet dan jij. Probeer haar anders aan de longe eerst, zodat ze geen teugels in de handen heeft en alleen maar haar zit kan gebruiken, kijk of het dan ook zo is.