Ik post eigenlijk nooit iets en lees altijd overal mee maar nu zou ik ook graag wat hulp van jullie willen

Nou, ik rij nu al een hele tijd paard en het gaat best lekker. Ik ben geen topruiter maar weet opzich wel wat ik doe. Nu heb ik vandaag les gehad en ik hoor al een aantal jaar steeds hetzelfde .. 'Waarom ontspan je nu niet Jolien?!' Heel vervelend omdat ik altijd heel goed mijn best doe en stiekem ook wel een beetje perfectionistisch. Ik voel zelf aan wanneer ik mij niet ontspan dan krijg ik namelijk last van mijn rug maar blijkbaar ontspan ik helemaal niet. Ik ben absoluut niet bang, ik stap overal op met een big smile dus dat is het al niet.. Vandaag heb ik wel 100 keer gehoord waarom ik me nu in godsnaam niet onstpande. Waardoor ik dan uiteindelijk gefrustreerd raak. Wat ik na de les kreeg te horen, je bent net een marionet poppetje! Je doet alles wat ik zeg maar wel hartstikke gespannen..
Dus bokkers, heeft iemand misschien goede tips voor me? Lijkt mij ook niet fijn voor mijn paard als ik steeds zo gespannen op zijn rug zit..
Groetjes Jolien
Ik snap helemaal dat je het heel graag goed wil doen... vroeger als de instructeur naar mij riep "Goed zo!" was het eerste wat ik dacht... "dat kan ik beter!" en ging dus nog meer mijn best doen... waardoor ik vaak juist dat goede stukje verloor (kwam ik later achter)
en heeft me echt geholpen met paardrijden... zou het eigenlijk veel vaker moeten doen)