Help paard reageerd beter op halster dan hoofdstel!??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IrisenUledi

Help paard reageerd beter op halster dan hoofdstel!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 08:40

hallo allemaal,

Ik ben er achter gekomen na een paar keer uitproberen, omdat mijn paard altijd sterk is in de mond. dat ze het beste loopt op een simpel halstertje dus bitloos. (normaal heb ik gecombineerde neusriem met dubbelgebroken watertrens)
ze verzameld dan als de beste en doet alles wat ik zeg en rent niet weg voor mijn been en reageert op mijn hulpen.

maar omdat ik gewoone wedstrijden rijd weet ik niet meer wat ik precies moet doen? (mag niet overal starten met bitloos hoofdstel)
misschien een tijdje met halster doorrijden en daarna weer proberen?

ik weet het niet meer?????

troi

Re: Help paard reageerd beter op halster dan hoofdstel!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:09

Uitzoeken waarom ze niet goed op het bit reageerd.\!
Heb er al een tandarts bijgehaald? Al andere typen bitten geprobeerd, bijvoorbeeld het ene paard heeft veel liever een recht ongebroken bit terwijl het andere liever een dubbelgebroken heeft (vrienden met bitten die je mag lenen??). Hoe streng ben jij? Geef jij voldoende na als je paard dat doet? Wat zegt je instructrice/-teur?

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:15

Of met halster rijden, of met burkina hoofdstel en als het niet aan het bit licht kun je een hoofdstel met 1 hoge meidoorn proberen of een western.

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 09:16

Uitzoeken waarom ze niet goed op het bit reageerd.\!
Heb er al een tandarts bijgehaald? ja niks te zien
Al andere typen bitten geprobeerd, bijvoorbeeld het ene paard heeft veel liever een recht ongebroken bit terwijl het andere liever een dubbelgebroken heeft (vrienden met bitten die je mag lenen??). ja maar nog geen ongebroken bit wel verschillende anderen.
Hoe streng ben jij? vrij streng
Geef jij voldoende na als je paard dat doet? ik kan te veel vast houden
Wat zegt je instructrice/-teur? voorwaards oplossen

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 09:17

lucaa2 schreef:
Of met halster rijden, of met burkina hoofdstel en als het niet aan het bit licht kun je een hoofdstel met 1 hoge meidoorn proberen of een western.

als je had gelezen staat er dat ik wedstrijden rijd en dus met een gecombineerd hoofdstel en bit moet rijden ik kan dus niet op wedstrijd met halster rijden of iets dergelijks

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:37

Tja, je geeft zelf het antwoord, je bent erg streng met je hand. Je paard laat je weten dat zij dat oplost door harder in de mond te worden en doordat ze beter reageerd op het halster laat ze ook merken dat het niet aan haar houding of haar wil ligt maar dat de storing echt komt doordat zij het bit als vervelend ervaart.. Aan jou om dit op lossen, vooral dus zachter met je hand worden, geef haar het vertrouwen terug in het bit! Daarnaast zou ik nog wat bitjes uitproberen maar echt de winst zal daar niet liggen omdat je al een stuk of wat hebt geprobeerd.