Nageeflijk rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xkusje_sanne

Nageeflijk rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:12

Hallo allemaal!

Dit is mijn eerste bericht hier op bokt.nl
Ik heb een vraagje voor jullie.

Sinds een tijdje lukt het me om een beetje nageeflijk te rijden, maar nu bij mijn lievelings paard op de manege lukt dat meestal niet omdat ze heel erg sterk is,
want elke keer als ik ga rijden, wordt mijn paard weer sterk in me hand, blokkeert haar kaken en tenslotte krijg ik dan pijn in me armen. Dat kan ik niet volhouden en dan moet ik weer gaan stappen, om me armen weer even te kunnen ontspannen. Weet een van jullie hoe ik dat moet oplossen?

Alvast bedankt xx

Loeky01

Re: Nageeflijk rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:14

Niet willen trekken :). Jouw paard zal altijd winnen! Van achter naar voren willen rijden en alleen netjes contact hebben met de mond. Jouw paard 'beloont' jouw rijden doormiddel van op een correcte manier nageefelijk te lopen. Dit is dus met de motor achter aan, over de rug en een mooie ontspannen lijn. Maar niet achter de loodlijn. Bij een manegepaard is de achtermotor aan al heel moeilijk! Dus echt correct nageefelijk rijden zal moeilijk worden.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:16

trekken = verliezen....

je moet vragen sommige paardenr eargeren goed op spanning.

kneepje in de teugel en weer los telkens als hij sneller naar beneden/los gaat dan geef je het kneepje steeds minder hard en ALS hij nagefelijk loopt geef jij met je hand ''mee''.
en met je benen drijven niet alleen je hand gebruiken want de moter zit idd achter!

succes.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:20

Licht contact als hij gaat hangen benen geven en halve ophouding omhoog, hangen mag niet. Nageeflijkheid moet je idd als een beloning zien. Vraag wat stelling met je hand en rijd verder met je zit en benen.

MaJaBl98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:29

Eerst ervoor zorgen dat ze goed voorwaarts loopt. Verder stelling en voltes rijden en als ze ontspant gaat ze vanzelf wel nageven.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:53

xkusje_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 09:16

Hartstikke bedankt allemaal!