Ik heb een probleempje met mijn verzorgpony.
Als ik op wil stappen, loopt hij achteruit. Hij loopt al achteruit als ik in de bak sta en ik naar zijn buik toe loop.
Dit is niet altijd zo geweest, ik denk dat hij hier 1.5 maand geleden mee is begonnen, maar het is sinds toen niet verbeterd.
Ik heb al van alles geprobeerd, tegen een hek aan zetten, zweepje tegen zijn billen aanhouden,
ook zodra hij naar achter liep hem weer zo vasthouden dat hij stil staat, belonen en duidelijk 'halt' zeggen,
maar niets helpt. Als ik hij dan stil staat en ik loop naar zijn buik, loopt hij weer heel hard achteruit.
Ik stap nu meestal op als hij 1 seconde stil staat, maar dat ziet er niet zo charmant uit
maar ik kan ook niet een eeuw blijven proberen...Ik wil wel aan de eigenaresse om hulp vragen, maar dat kwam steeds niet echt uit. Ik ga dit nog wel vragen, maar ik wil hier ook even vragen of iemand hier ervaring mee heeft en weet hoe hij/zij het kan oplossen

Het lukt trouwens wel best goed als iemand hem even vast houd, maar meestal ben ik alleen met de pony, dus dat werkt ook niet... en ik moet het natuurlijk ook gewoon zelf kunnen

Alvast bedankt!
Groetjes, Nora

Maar ik blijf het wel doen, dat is sowieso beter voor zijn rug