Ik hang naar buiten in de bocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Jortje

Ik hang naar buiten in de bocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 21:04

Buigen is niet het favoriete ding van mijn pony, maar dit gaat gelukkig al steeds beter. Dit is dan ook niet het probleem :Y)
Op het moment dat ik door middel van een halve volte naar een hindernis toe moet rijden (en dus van een andere hindernis afkom) vergeet ie soms even dat ie de laatste tijd wel goed buigt. En wat doe ik dan? Naar buiten hangen :7 Automatische reactie en ik weet dat ik het niet moet doen, maar ik krijg het er gewoon niet uit. Ik doe het onbewust en uiteraard zegt mijn instructrice het als ik het doe. Iemand tips om het af te leren? Ik ben het namelijk nogal zat want ik weet zo goed dat ik het niet moet doen en iedere keer doe ik het toch...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:32

Waarschijnlijk knik je in in je heup waardoor ook je gewichtspunt verkeerd komt te liggen.

Ik zou dus even zonder hindernissen de volte halve baan oefenen en daarbij goed opletten op welke bil je gaat zitten. Als je op je juiste bil zit, kun je niet naar buiten gaan hangen, want dan glijd je van je paard af :+

Let dus op je gewicht en niet op hoe je hangt!

Imagination

Re: Ik hang naar buiten in de bocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:29

Veel voltes oefenen denk ik

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:35

Ik doe hetzelfde. En, als ik deze gedachteoefening doe gaat het beter:
Denk je in dat je een stel bolletjes bent qua romp en hoofd.
Je heupen, schouders en hoofd zijn drie bollen die altijd boven elkaar moeten zitten. De bolletjes (in dit geval je heupen) mogen wel los van elkaar bewegen.

@Valkjelover, bij werkt veel voltes oefenen niet. Ik doe het dan alleen vaker fout.

zusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:51

Ik heb er ook af en toe last van ! Ik probeer voor mijn gevoel iets naar binnen te hangen

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 17:36

Het stomme is dus dat ik het alleen bij mijn pony doe, als ik op andere paarden rij doe ik het niet ^)
Die bolletjes zijn inderdaad wel een slim plan, moet ik goed aan gaan denken :)