naar voren vallen in draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Timormouse

naar voren vallen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 20:26

Ik ben met rijden heel onzeker dit omdat ik vroeger een ongeluk heb gehad. Mijn angst is dus ook dat een paard begint te rennen als ik erop zit.
Nu heb ik een hele lieve en brave fjord van bijna 5 jaar. Ik heb hem nu bijna 2 jaar dus de band vanaf de grond zit er goed in. Hij luistert goed en doet geen stap verkeerd. Nu ben ik er 2 keer op gegaan want ik wil gewoon mijn angst overwinnen. Ik rij boomloos. Nu merk ik als ik draf wil gaan en aanspoor dat ik naar voren val. Nu weet ik niet waar dit aan lig. Kan het zijn dat ik uit balans ben of te gespannen zit of toch misschien het zadel.

tossielove

Re: naar voren vallen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:29

Probeer bij het aandraven voor jou gevoel overdreven naar achter te gaan zitten. Als dat lukt kun je het uitbouwen naar 'recht' blijven. :)

Anoniem

Re: naar voren vallen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:34

Niet zelf aan gaan klooien, gewoon een goede instructeur erbij vragen ie ervaring heeft met angstruiters. Die kan jou op het juiste moment de goede aanwijzing geven. Wij niet.
Je bent zo goed weer bezig. Zou jammer zijn als je angst nu bevestigd gaat worden omdat jij ongewild tegen je paard zegt "hollen jij!".

Merleayslinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:19

Sonja schreef:
Niet zelf aan gaan klooien, gewoon een goede instructeur erbij vragen ie ervaring heeft met angstruiters. Die kan jou op het juiste moment de goede aanwijzing geven. Wij niet.
Je bent zo goed weer bezig. Zou jammer zijn als je angst nu bevestigd gaat worden omdat jij ongewild tegen je paard zegt "hollen jij!".

Hier ben ik het mee eens. Kan ook hele gevaarlijke situaties opleveren als je zelf al angstig bent en maar wat gaat doen.

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 16:37

Merleayslinn schreef:
Sonja schreef:

Hier ben ik het mee eens. Kan ook hele gevaarlijke situaties opleveren als je zelf al angstig bent en maar wat gaat doen.

ik ben het met jullie eens.
Als je zelf maar wat gaat doen en het gaat fout ben je waarschijnlijk nog banger.
Alvast heel veel succes :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:16

Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount gaat het op slot.