Ik zit met een probleem bij mijn paard. Bij het borstelen/aanraken,.. aan zijn linkerkant merk ik dat hij geïrriteerd is. Hij trek vaak zijn linker achterbeen op of draait zijn hoofd om aan te geven dat dit gevoelig of zelfs pijnlijk is. Ik kan zelf de oorzaak niet vinden. Er is een maand geleden een osteopaat langs geweest die hem helemaal heeft losgemaakt en ik heb net een nieuw zadel door een msfc zadelpaster laten opmeten. Wij rijden op ongeveer L niveau dressuur dit op de methode van antoine de bodt, we zijn dus heel veel bezig met het rechtrichten. Tijdens het rijden ondervind ik geen problemen op links. Hij houdt zich vrij recht. Hij is linksgebogen en dit merk ik ook duidelijk als hij op de wei stapt zet hij zijn rechterachterbeen naast zijn massa. Ook springen we af en toe of gaan eens naar buiten. Dit een 3/4 keer per week.
Echter kan ik de oorzaak hiervan niet achterhalen. Ik vroeg me af of jullie hier ook ervaringen mee hebben en door welke manier jullie dit opgelost hebben. Deze maandag komt de tandarts ook nog eens voor alles na te zien. Ook heb ik het probleem nog niet voorgelegd aan mijn lesgever. Ik was aan het denken om hem misschien door een happy athlete behandelaar te laten masseren ? Hebben jullie hier ervaringen mee?
Of zijn er dingens die ik over het hoofd zie misschien

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Alvast bedankt!