Handen stiller houden in draf.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaKamm

Handen stiller houden in draf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 20:13

Ik had de zoekfunctie gebruikt maar ik kon niks vinden...

Ik zag laatst een filmpje van mijn rijden van een tijdje geleden, en ik zag dat ik in draf tijdens lichtrijden mijn handen steeds meenam,
ze bewogen dus heel erg.
Nu was mijn vraag of jullie tips hebben om je handen stil(ler) te houden tijdens het lichtrijden.
Met stap,doorzitten en galop houd ik mijn handen wel stil. :j

Groetjes :wave:

love_Soraya

Re: Handen stiller houden in draf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:17

oei ook een vraag voor mij, heb al 4 jaar niet echt meer gereden omdat mijn paard met pensioen was, laatst weer eens op een paardje gestapt en dat gefilmd en ik doe het ook heel erg :o

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 20:17

love_Soraya schreef:
oei ook een vraag voor mij, heb al 4 jaar niet echt meer gereden omdat mijn paard met pensioen was, laatst weer eens op een paardje gestapt en dat gefilmd en ik doe het ook heel erg :o

Ik heb wel ooit is tips gehad om met mijn ellebogen te scharnieren, maar ik dacht misschien zijn er nog meer tips :P

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:19

Plukje manen vasthouden voor eventjes, en gewoon heel streng zijn voor jezelf en armspieren kweken zodat je je armen stil en laag houd!

Toevallig tijdens mijn les vandaag ook nog over gehad, mijn instructrice wilde mijn handen vastbinden :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:19

Je schouders ontspannen laten afhangen. Op het moment dat je ze spant neem je ze namelijk mee tjdens het lichtrijden.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 20:20

Rubber_Duck schreef:
Plukje manen vasthouden voor eventjes, en gewoon heel streng zijn voor jezelf en armspieren kweken zodat je je armen stil en laag houd!

Toevallig tijdens mijn les vandaag ook nog over gehad, mijn instructrice wilde mijn handen vastbinden :')

Haha, ik heb morgen wedstrijd, dus dan kan ik moeilijk een plukje manen vastpakken met die knotjes, ik ga het dinsdag proberen!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 20:20

Air schreef:
Je schouders ontspannen laten afhangen. Op het moment dat je ze spant neem je ze namelijk mee tjdens het lichtrijden.

Dankje !

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:21

ik volg !!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:22

ontspannen en loslaten! voor je gevoel moet je je handen omlaag duwen zegmaar (ofja, dat had ik wel :+ )
en in stap en galop heb je, je handen toch niet helemaal stil hoop ik? dan hoor je juist mee te veren :)

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 20:24

melody7 schreef:
ontspannen en loslaten! voor je gevoel moet je je handen omlaag duwen zegmaar (ofja, dat had ik wel :+ )
en in stap en galop heb je, je handen toch niet helemaal stil hoop ik? dan hoor je juist mee te veren :)

Nee niet helemaal stil, maar ze vliegen niet iedere kant op ;)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:24

Probeer ook inderdaad te veren in je ellebogen. Je moet je armen niet strak in een bepaalde hoek willen houden, als jij namelijk gaat staan tijdens het lichtrijden, moeten je handen een beetje omlaag (de hoek dus groter) om op dezelfde plek te blijven, en als je gaat zitten wordt je hoek weer kleiner zeg maar :)

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:25

bedankt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:25

JuliaChipie5 schreef:
melody7 schreef:

Nee niet helemaal stil, maar ze vliegen niet iedere kant op ;)

azo, gelukkig :+ ik had het eerst in draf ook heel erg, nu leer ik om mijn arm rond te maken, maar ik weet niet of dat bij dressuur op die manier mag? ik rij zelf op ijslanders namelijk :o

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 20:28

Rubber_Duck schreef:
Probeer ook inderdaad te veren in je ellebogen. Je moet je armen niet strak in een bepaalde hoek willen houden, als jij namelijk gaat staan tijdens het lichtrijden, moeten je handen een beetje omlaag (de hoek dus groter) om op dezelfde plek te blijven, en als je gaat zitten wordt je hoek weer kleiner zeg maar :)

Bedankt !! :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:28

Ik nam de borstriem mee vast :)

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 20:29

JunkDeLuxe schreef:
Ik nam de borstriem mee vast :)

hoe bedoel je?

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:02

Ik had hetzelfde probleem en kreeg een goede tip (ook via Bokt). Je moet met lichtrijden niet perse omhoog de lucht in, maar meer vanuit je heupen naar voren. Met de beweging van het paard mee. Dan ga je ook niet op en neer, meer van voren naar achteren (natuurlijk wel iets omhoog), en kan je je hand veel stiller houden. Probeer je lichtrijden dus zo klein mogelijk te houden!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:04

Misschien kun je spelenderwijs leren en draven met een glas water in je hand (desnoods aan de longe). Dan ga je vanzelf meer opletten, maar je moet dan echt wel extra opletten dat je in je wil om ze niet te bewegen juist nog meer opspant.