Ik zit nogal met een probleem. Ik heb sinds een jaar een nieuw paard en ik merk dat ik de laatse tijd (maanden) een hele sterke rechterhand en arm heb gekregen tijdens het rijden. Ik weet nog goed in het begin dat mijn paard heel lekker los enzovoort was. Links valt mijn hand nog mee en die kant kan ik nog gewoon 'loslaten'. Maar met rechts heb ik zo'n sterke en strakke hand/arm en ik kan mijn hand ook zo moeilijk stil houden. Ik heb niet voldoende druk aan beide kanten van mijn teugels. Ik baal hier enorm van want het paard kan het wel. Die is al ZZ-Zwaar geweest met een ander. Dus ik neem het hem niet kwalijk. Ik merk dat hij de laatste tijd strakker word in zijn rug en dat hij met meer moeite zijn hoofd gewoon laat vallen en aan de teugel loopt. Heeft iemand anders hier ook last van? Hebben jullie tips wat ik hieraan kan doen enzovoort? Ik ben bang dat ik hem daarom een beetje 'kapot' rijd om het zo maar te zeggen want ik weet nog goed hoe die in het begin was en nu.. Alvast bedankt!!