Ik rij nu 7 jaar op de manege.
Maar wat bedoelen ze met de buitenteugel eraanhouden of erbij?
En waarom geven mensen als ze op de volte gaan buitenbeen? Om van de hoefslag af te komen?
Je moet toch sturen met je teugels
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
soms zegt ze een hele les niks tegen me.. Of een les dat ze alleen maar zegt.. Ga op t goeiebeen licht rijden -_- 
michelle933 schreef:Ja ik heb jareeen met pianahanden gereden, me houding was niet goed etc etc. Daar was nooit wat van gezegd, tot dat ik andere instructrice kreeg. Maar die is ook niett topsoms zegt ze een hele les niks tegen me.. Of een les dat ze alleen maar zegt.. Ga op t goeiebeen licht rijden -_-

Ik leg het mijn ruiters altijd uit: 'Stel je voor dat je je pard meeneemt met je teugels'. Er zit dus geen druk achter, want dan zou je je paard dwingen. Neem je paard gewoon mee met je teugels, lichtjes dus
michelle933 schreef:Maar wat moet ik met die buitenteugel doen?
Al de ponys en paarden waar ik op rij, die luisteren niet naar me been qua figuren rijden alleen de teugels
michelle933 schreef:Maar wat moet ik met die buitenteugel doen?
Al de ponys en paarden waar ik op rij, die luisteren niet naar me been qua figuren rijden alleen de teugels