Help paard doet hoofd telken omhoof voor de hindernis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

seanna

Help paard doet hoofd telken omhoof voor de hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 15:44

Hoi
Ik heb gister met mijn paard gesprongen elke keer net voor de hindernis dee ze het hoofd omhoog of vlak voor het landen wat kan ik hier aan doen ??
Alle reacties zijn welkom :j

betadine

Re: Help paard doet hoofd telken omhoof voor de hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:54

Waarschijnlijk wilt jouw paard vluchten voor het ruitergewicht, want door zijn hoofd omhoog te houden drukt hij zijn rug weg. Ik zou sowieso eens nagaan of je paard geen rugpijn heeft en kijken of het zadel wel goed past.

Mogelijk wilt je paard je gewicht ontvluchten door onbalans. Als je regelmatig traint en leert om de beweging goed te volgen zonder bij het neerkomen als een aardappelzak in het zadel te ploffen dan zul je snel veel verbetering merken. Het kan zijn dat jouw paard of heel weinig ervaring heeft of net slechte ervaring waardoor hij springen associeert met een knal op de rug. Sowieso zou je op rijtechnisch gebied al verbetering moeten merken als je meer traint en hierbij begeleiding krijgt.

seanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 16:09

*D Oke bedankt:)

aikon

Re: Help paard doet hoofd telken omhoof voor de hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:18

Dan kan je paard de hindernis zien. Als je paard aan de teugel blijft ziet ie de laatste meters niet meer, dan word het gevaarlijk om te springen.