spring angst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

spring angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 13:08

hoi allemaal,
ik heb sind kort (november)een nieuwe pony en door haar heb ik m`n vertrouwen in het springen weer terug gekregen.ik had gister wedstrijd, en toen hielt ik haar te veel in omdat ik blijkbaar mijn angst voor het springen weer terug kreeg. hierdoor ging mijn pony ook erg twijfelen en viel ik er bijna af in het eerst parcours, we waren verder wel foutloos overigens.het tweede parcour heb ik afgegroet omdat ik een weigering had op de derde hindernis en bijna alle deelnemer voor mij er achter mekaar af vielen. (het was ook al laat,11 uur s`avonds) wat kan ik hier aan doen en waarom weigerde me pony want volgens mijn hielt ik haar veel losser, te minste dat voelde zo en zij ook iedereen?
ik zal straks nog even de filmpjes posten!
groetjes

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 17:59

hmmmm niemand die reageerd? ik ga zo even de filmpjes erbij zetten, dan krijgen jullie misschien een beter beeld ervan!

SuzanH

Re: spring angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:01

Heb je les?

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:22

Is er iets gebeurt waardoor je angst hebt gekregen voor springen?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 19:54

ja ik heb les, een keer in twee weken op de club en elke week prive les. en dr is niks gebeurt waardoor ik angst kreeg.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:46

Jou pony voelt precies dat jij bang bent, en als jij geen zekerheid uit straalt, word de pony ook onzeker, met gevolg dat hij weigert.

Wat is de reden dat je bang bent? Waarvoor ben je bang?
Heb je jezelf laten filmen tijdens de wedstrijd? Zo niet dan moet je dat echt eens oen, soms voelt het voor jezelf heel anders aan, dan wat je op de film terug ziet.

Waarom groet je af bij 1 weigering?
Wat denk je daarmee op te lossen?
Als anderen eraf vallen, hoef jij dit niet te doen?
Misschien rijden zij minder goed, of zitten minder vast in het zadel?

Heb jij een filmpje van het springen, misschien kan ik je nog wat tips geven.

Maar bedenk goed, dat bij angst het vaak ligt aan je manier van denken, en soms kun je daardoor een probleem in je hoofd veel groter maken dan het is, dit denk patroon moet je proberen te doorbreken, en dan kun je angst overwinnen.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:01

HBZ schreef:
Jou pony voelt precies dat jij bang bent, en als jij geen zekerheid uit straalt, word de pony ook onzeker, met gevolg dat hij weigert.
Wat is de reden dat je bang bent? Waarvoor ben je bang?
Heb je jezelf laten filmen tijdens de wedstrijd? Zo niet dan moet je dat echt eens oen, soms voelt het voor jezelf heel anders aan, dan wat je op de film terug ziet.

Waarom groet je af bij 1 weigering?
Wat denk je daarmee op te lossen?

Als anderen eraf vallen, hoef jij dit niet te doen?
Misschien rijden zij minder goed, of zitten minder vast in het zadel?

Heb jij een filmpje van het springen, misschien kan ik je nog wat tips geven.

Maar bedenk goed, dat bij angst het vaak ligt aan je manier van denken, en soms kun je daardoor een probleem in je hoofd veel groter maken dan het is, dit denk patroon moet je proberen te doorbreken, en dan kun je angst overwinnen.

Je zegt net zelf dat als het niet goed voelt het dan ook vaak slecht gaat omdat je pony het voelt.
Ik snap best dat ts daarom heeft afgegroet :j

FleurAmatist

Re: spring angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:04

ik heb ook wel eens springangst gehad omdat mn pony eerst heel druk was en wat ik toen heb gedaan eerst laag springen en weer wat opbouwen dus steeds weer wat hoger zodat je weer vertrouwen krijgt

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:42

als jij steeds na een weigering er niet meer overheen wil, wil die er nooit weer overheen.. ik heb een vriendin die ook springangst heeft, mocht ik er wel even op om erover heen te gaan. denk maar niet dat hij eroverheen wilde. we hebben volgens mij wel een halfuur geprobeerd helaas zonder resultaat..

(ik bedoel dit verder niet gemeen&ik wil je ook niet nog angstiger maken , maar zo kan het dus ook aflopen)