Alles ging goed..totdat het andere paard even ging draven en ik Jersey inhield..
Ze steigerde dus.. 2x achter elkaar..
Ik werdt boos en gaf haar een tik met de zweep,toen probeerde ze weer te steigeren en toen ben ik eraf gesprongen en heb haar een paar meppen gegeven..

Ik heb toen een slof er omheen gedaan en ben weer opgestapt,maar later steigerde ze zo weer..
Toen ben ik afgestapt en ben ik terug naar huis gelopen..
Ze had hiervoor al 1x gesteigerd,dat was ook in het bos, maar daar was ik toen zo van geschrokken dat ik te laat was met straffen..
In de bak heeft ze dit nog nooit gedaan,maar als we in het bos zijn en er is een ander paard bij wat even iets te ver van haar af is,komt ze dus omhoog..
Ik vindt dit dus ontzettend eng..en ik ben nu al weer zo ver dat ik er niet meer op durf..
Het zadel is goed, ook haar tanden zijn laatst na gekeken en zijn ook goed..
Is dit gewoon verzet,gewoon kloten,of kan het zijn dat ik iets fout doe waardoor zei gaat steigeren?
Het kan ook zijn dat ze me gewoon uitprobeert (ik heb haar nog niet zo lang) maar ik heb haar na de 2e keer steigeren toch wel flink op haar donder gegeven.. ik dacht dat ze dan wel door zou hebben dat ze zoiets niet moet flikken.. maar ze doet het zo weer..
Heb jullie enige idee wat het kan zijn?! of misschien tips wat ik hier tegen kan doen..?

Jersey is een KWPN Tuiger..
.