ruiter linker hand hoger dan rechts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meagen

ruiter linker hand hoger dan rechts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 19:49

hallo allemaal

ik heb een probleem tijdens het rijden
komt mijn linker hand steets hoger dan mijn rechte
als ik mijn linke hand veel lager doe dan mijn rechte
dan slaat mijn arm vast en doet hij zeer
hebben jullie messchien tips voor mijn om deze probleem op te lossen

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:50

langs de ha gaan.

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 19:53

???

paardje1983 schreef:
langs de ha gaan.

kinel

Re: ruiter linker hand hoger dan rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:53

ha is huisarts.

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:23

Ik denk dat je inknikt bij je heup, dus dat je scheef zit in je bovenlichaam. Laat jezelf eens recht van achteren filmen, dan kun je het zelf bekijken. Dus: je linkerhand is hoger omdat je linkerschouder hoger is. Die is hoger omdat je waarschijnlijk rechts inknikt waardoor je rechter schouder zakt. Als je dan alleen de hoogte van je hand gaat veranderen krijg je verderop in je lichaam problemen. Oplossingen: draven zonder beugels; en kijk aan de kant waar je inknikt over je schouder naar achteren naar het achterbeen. Zo kom je weer recht in je zadel te zitten.

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:58

@kamille , dat klopt, je kan jezelf ook controleren door de zitbeenknobbels ( de 2 botten waar je op zit zeg maar) Soms voel je dat je bvb op je linker 'knobbel' zit en knik je inderdaad ook automatisch je linkerheup in en dat kan een oorzaak zijn. Probeer eens zonder beugels te rijden.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:00

Het is mogelijk dat je deze houding aanneemt omdat je zadel niet in evenwicht ligt op je paard. Zakt je zadel naar links, dan zit je zelf ook naar links gezakt, dit ga je compenseren door, voor je gevoel, naar rechts te gaan zitten. Dan heb je het idee dat je recht zit, maar je hebt dan meer druk op je rechterzitbeen, en hebt dus je linkerhand hoger.
Oplossing is dan om de reden van dit scheefzitten te onderzoeken en daar dan een juiste oplossing voor te maken.

Succes.