Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
120941 schreef:Dat vraagt ze toch niet disireeK geef het dan als tip en zo klinkt het nu niet.
Ik zou zelf fysio er bij laten komen of longeren met bijzet maar dat is eigen keuze
DesireeK schreef:Sowieso je tekst beter leesbaar neerzetten. Punten, komma's en hoofdletters zijn in dit geval geen overbodige luxe.. Je hebt er nu namelijk 1 hele lange onduidelijke zin van gemaakt.
DesireeK schreef:120941 schreef:Dat vraagt ze toch niet disireeK geef het dan als tip en zo klinkt het nu niet.
Ik zou zelf fysio er bij laten komen of longeren met bijzet maar dat is eigen keuze
Sorry hoor maar ik heet DesireeK. Als een vraag zo geschreven wordt is het lastig om tips te geven.
Het is trouwens ook een dubbelpost..
pownlover schreef:Ik heb een pony'tje van 5 jaar oud,waar ik al meer als 1 jaar actief op rij. Vroeger is hij verwaarloosd geweest maar daar is hij boven opgekomen. Ik heb problemen met zijn houding, alleen het rare vroeger was dat het niet zeg maar.
In de zomer ga ik regelmatig met hem zwemmen want dat is beter voor zijn rug. Nu heb ik dat een tijdje niet meer kunnen doen maar nu spant hij zijn rug heel strak aan, zodra die aandraaft dan gooit hij zijn hoofd omhoog en heb ik geen controle meer.In stap en galop heeft hij dat niet en loopt hij nog aan de teugel ook.
Wat moet ik doen?
Kitty1985 schreef:Vind het trouwens reuze grappig hoe iedereen begint te schreeuwen over fysio's en zadelmakers.
Fatsoenlijk les lijkt mij een stuk relevanter.
9 van de 10 keer ligt het aan de ruiter. Niet aan paard of materiaal
Kitty1985 schreef:Whaha en waar baseer jij nou weer op dat mijn paarden pijn hebben??
Grap van de avond.
Als jij je paard gedwongen in de krul laat lopen is de kans groter dat je hem naar de kl.te rijdt dan een zadel die niet 100% correct ligt.
Hoofd de lucht in en aanspannen komt toch echt vaker door de rijstijl dan een zadel
Kitty1985 schreef:Dustyenmax18.
Waarom een godsvermogen betalen terwijl de kans heeel erg groot is dat het aan de rijkunsten ligt?
Eerst GOED les, dan kijken naar materiaal.
Niet andersom.
Kan je goed rijden, dan kan je zelfs met een slecht zadel een paard fatsoenlijk laten lopen.
Het hedendaagse probleem is dat mensen NIET willen in zien dat ze gewoon niet kunnen rijden.
Nee ligt aan het paard, nee ligt aan het materiaal. Maar nooit aa de ruiter.
Jij schreef dat je niet mijn paard wil zijn omdat ik doorrijdt ala mijn paard pijn heeft. Daarmee beweer je dus dat mij paarden pijn hebben en ik dus doorrijdt
Brainless schreef:Kitty1985 schreef:Dustyenmax18.
Waarom een godsvermogen betalen terwijl de kans heeel erg groot is dat het aan de rijkunsten ligt?
Eerst GOED les, dan kijken naar materiaal.
Niet andersom.
Kan je goed rijden, dan kan je zelfs met een slecht zadel een paard fatsoenlijk laten lopen.
Het hedendaagse probleem is dat mensen NIET willen in zien dat ze gewoon niet kunnen rijden.
Nee ligt aan het paard, nee ligt aan het materiaal. Maar nooit aa de ruiter.
Jij schreef dat je niet mijn paard wil zijn omdat ik doorrijdt ala mijn paard pijn heeft. Daarmee beweer je dus dat mij paarden pijn hebben en ik dus doorrijdt
???
Dat slaat nergens op, het ene paard reageert nu eenmaal gevoeliger op een verkeerd liggend zadel dan een ander. Een paard loopt nu eenmaal niet goed als er drukplekken op de schoft/rug zitten, hoe goed de ruiter ook kan rijden. Een lompe ruiter kan wel het paard zover krijgen dat hij er maar doorheen loopt, maar dat heeft juist niets met goed ruiterschap te maken!!!
Als jij het zo wilt opvatten ga je gang.