Voorover vallen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissyM

Voorover vallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 10:42

Ik heb echt een rot probleem die ik graag kwijt wil maar niet weet hoe ik het voor elkaar kan krijgen.
Als ik rijd dan valt mijn lichaam steeds naar voren. Dit doe ik heel erg wanneer ik bijvoorbeeld van draf naar gallop ga.
Hoe kan ik dit afleren want ik doe dit onbewust en is dit ook nog af te leren? Tips alles is welkom.

Groetjes Marije

Gwahir

Re: Voorover vallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:53

Vraag of je instructrice er extra op wil letten. De mijne riep altijd heel luid "ÁchTer-Over zitten!!!" Ik hoor haar stem nog steed in mijn hoofd als ik aangaloppeer en ik neig naar voren te vallen :)
Wat je ook kunt proberen, om in het algemeen rechtop te zitten, is een stuk sporttape op je rug plakken wanneer je netjes rechtop staat. De tape houd je rug niet tegen natuurlijk, maar er komt wel spanning op te staan als je voorover gaat zitten, zodat je er aan herinnerd wordt rechtop te zitten. Een vriendin van mij kreeg deze tape van haar fysio voor haar algemene houding, maar het lijkt me hiervoor ook bruibaar (wil het zelf ook een keer gaan proberen :)).

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:55

Jezelf aanleren echt op je kont te gaan zitten ipv op je muts! Ik las laatst het advies om altijd op je uhh twee gaatjes te zitten.. Wel erg beeldend ha ha maar het werkt wel want dan zit je goed!

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:27

mijn instructrice zeght altijd op je staart zitteen (je stuitje) en voor je gevoel wat meer naar achteren zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:30

Naast een goede instructeur die je op het moment zelf met je houding helpt kan het ook zeker waarde hebben om je rug en buik spieren te trainen. Met een goede rompstabiliteit heb je ook de kracht om te voor komen dat je voor over valt.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:31

En als je voor het gevoel je benen wat naar voren houdt (in de overgang)? Natuurlijk niet overdrijven! Vaakis het zo wanneer je bovenlichaam naar voren gaat, je benen naar achteren gaan. En idd meer op je zitbeenknobbels gaan zitten en je buikspiren aanspannen. Creëer voor je zelf een goede vormspanning van je bovenlichaam, zodat je bewuster bent in wat je doet. Heel veel succes, ga er niet vanuit dat dit in één keer rijden klaar is. Heel veel oefenen!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:32

Simpele maar effectieve tip: bij de overgang naar boven kijken. Dus richting het dak/ de lucht.

Op die manier ga je op gevoel rijden en zul je na een tijdje merken dat het beter gaat.