training hulp?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilikex

training hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 12:04

wat is een goeie training voor een wat ouder paard ?
mijn merrie is nu 19, ik ben benieuwd wat jullie er van zzeggen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:06

Daar valt niks over te zeggen met zo weinig informatie.

Hoe is de gezondheid van de merrie, wat heeft ze tot nu toe als rijpaard gedaan, hoe is haar conditie en bespiering, wat voor ruiter zit erop, wat zijn de verbeterpunten van paard en ruiter enz. enz. enz.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:07

volgens mij is hier net een soortgelijk topic van geopend ?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:08

Ja, en aangezien daar ook 0 informatie staat kan ze misschien hier eea toelichten?

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 12:22

Koper schreef:
Daar valt niks over te zeggen met zo weinig informatie.

Hoe is de gezondheid van de merrie, wat heeft ze tot nu toe als rijpaard gedaan, hoe is haar conditie en bespiering, wat voor ruiter zit erop, wat zijn de verbeterpunten van paard en ruiter enz. enz. enz.

de gezondheid is goed nog nooit ziek geweest, alleen ze is snel kreupel, als rijpaard heeft ze niet veel gedaan, in het begin heeft ze 1 jaar bij een manege gestaan, maar daaar was ze niet geschikt voor,, toen is ze naar mensen gegaan, waar ze meer op het land stond, nu is ze bij mij al 3 jaar, heb haaar langzaam opgepakt. haar conditie is wel goed, rijden houdt ze tot 45min vol, daarna is ze kapot, in de zomer had ze overal spieren, want toen reed ik haar meer, is nu wat minder, omdat ik geen binnenbak heb.. maar daar ga ik deze zomer weer voor. verbeterpunten: galop moet rustiger, ruiter moet doorzitten kunnen,, pony veert hoog op doorzitten is dus moeilijk.. alle gangen moeten rustiger kunnen, pony wil alleeen maar snel snel snel snel..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:28

Gezondheid is dus niet in orde want het paard is steeds kreupel. Ook heeft ze nauwelijks conditie want na 3 kwartier werken met een ruiter op basisniveau is ze moe.

Met hoe is de bespiering bedoel ik eigenlijk: waar zitten de spieren. Heb je een foto van haar, en/of een rijfoto?

Vrouw2014

Re: training hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:32

Ik heb ook een ouder paard, hij word in mei 20 en heb gewoon een andere manier van lessen opgezocht. Heb altijd fanatieke lessen gehad en het was echt pezen! Nu heb ik les wat perfect bij hem werkt..gewoon lang rijden (het lichaam dan) en alles rustig aan. Dit jaar moet hij weer een paardenvierdaagse lopen en dat gaat hij zoals het er nu uit ziet fluitend doen! Nou heb ik (even afkloppen) een bere sterk paard wat niet kapot te krijgen is qua gezondheid. Ze schatten hem ook allemaal een jaar of 8 :p

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 12:36

ilikex

Re: training hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 12:37

mijne word 27 maart 20 jaar! ze is super snell, maar door dat ze vroeger nooit langer dan 30min is gereden is ze daarna gwn kappot