Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Wanneer ik hem liet halthouden en op z'n kop gaf sprong ie weer weg.
SoSoof schreef:misschien kun je zorgen dat energie al voor het rijden er uit is zodat hij tijdens het rijden misschien wat rustiger is en zorgen dat stilstaan niet betekend dat hij gestraft word want dan gaat hij denken van oke als ik stil sta krijg ik straf e als ik heel hard ga rennen dan krijg ik geen straf dus rennen zal doen wel goed zijn en anders kun je proberen dat je als hij er vandoor gaat niet zegt van hoooo stop zegt van als jij zo graag wil rennen dan ga jij ook rennen en dan stop je pas als ik het zeg en niet eerder !!
want jij raakt hoogst waarscheinlijk minder snel uitgeput dan je paardje
suc6 er mee
BeFearless schreef:Heb hetzelfde probleem met mijn paard, super braaf dier maar in de galop wil ze erg hard gaan. Deels heeft het te maken met het feit dat ze gewoon veel energie heeft, maar het heeft vooral met mijn niveau te maken. Ze werd voorheen door een Z ruiter gereden en deze had hier geen problemen mee. Mij wordt vertelt dat ze dus zo hard gaat omdat ik haar niet actief genoeg heb, dus ik ben heel erg aan het oefenen met tempowisselingen totdat ik zelf in staat ben haar giod te rijden en dan komt die galop ook vanzelf. Het gaat al een stuk beter, maar ik moet nog veel leren.
Je paard heeft wellicht ook nog niet voldoende balans om te verzamelen.
En daar heeft hij dan nu weer moeite mee. funnyhorses schreef:Het wegvluchten onder het zadel duid op pijn!
Als je paard het niet doet zonder zadel lijkt het mij wel duidelijk dat je behalve naar jezelf weldegelijk naar het zadel moet gaan kijken.
Als het hetzelfde zadel is als in je profiel dan zie ik wel dat het niet de juiste is voor de rug op je paard,zadel komt achter omhoog.
Als je paard niet genoeg schoudervrijheid heeft en het zadel komt ook nog eens van achteren omhoog dan knalt de boom steeds tegen het randje van het schouderblad op.
Mag je eens nagaan hoe lang men dat aan pijn kan uithouden.
Ik zou het dus zoeken in het zadel,geen een zadel ligt 100% maar je moet wel streven naar bijna 100%.
En de ene zadelmaker is niet de andere,er zijn veel goede maar ook heel veel niet zo goeie(even netjes gezegd)
Laat er eens door een andere zadelmaker/passer naar kijken wie weet kom je er dan snel goenoeg achter.
Lynn_FDA schreef:funnyhorses schreef:Het wegvluchten onder het zadel duid op pijn!
Als je paard het niet doet zonder zadel lijkt het mij wel duidelijk dat je behalve naar jezelf weldegelijk naar het zadel moet gaan kijken.
Als het hetzelfde zadel is als in je profiel dan zie ik wel dat het niet de juiste is voor de rug op je paard,zadel komt achter omhoog.
Als je paard niet genoeg schoudervrijheid heeft en het zadel komt ook nog eens van achteren omhoog dan knalt de boom steeds tegen het randje van het schouderblad op.
Mag je eens nagaan hoe lang men dat aan pijn kan uithouden.
Ik zou het dus zoeken in het zadel,geen een zadel ligt 100% maar je moet wel streven naar bijna 100%.
En de ene zadelmaker is niet de andere,er zijn veel goede maar ook heel veel niet zo goeie(even netjes gezegd)
Laat er eens door een andere zadelmaker/passer naar kijken wie weet kom je er dan snel goenoeg achter.
Als je even had gelezen heb ik een NIEUW op maat gemaakt zadel, dat zadel is dus niet mij nieuwe zadel.