Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Ik doe er al een aardig tijdje mee en ze zijn nog lang niet versleten! (cavallo) Locanda schreef:Bij een goed bekapte hoef, en rustig opbouwen, kun je uiteindelijk wel gewoon dagelijks ritjes op straat maken.
De straal geeft aan hoe snel de hoef moet groeien, bij veel druk groeit het hoorn harder, bij weinig druk groeit de hoef trager.
Dus bij traditioneel bekappen gaat dit niet zo op, en ik weet niet in hoeverre de bevangenheid in het verleden dit bemoeilijkt.
.
FriesWytske schreef:Locanda schreef:Bij een goed bekapte hoef, en rustig opbouwen, kun je uiteindelijk wel gewoon dagelijks ritjes op straat maken.
De straal geeft aan hoe snel de hoef moet groeien, bij veel druk groeit het hoorn harder, bij weinig druk groeit de hoef trager.
Dus bij traditioneel bekappen gaat dit niet zo op, en ik weet niet in hoeverre de bevangenheid in het verleden dit bemoeilijkt.
Dit vind ik wel een hele domme opmerking. Een goede traditionele hoefsmid kijkt naar de hoeven en bekapt ze ook goed.