opbouwen training jonge pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

opbouwen training jonge pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 14:31

Hee allemaal,

ben een paar weekjes bezig om mijn pony klaar te maken voor de wagen. Meestal 1x of 2x per week en dan meestal een minuutje of 10, of wanneer ze het 'braaf' doet. Dit is alleen in de bak: longeren, slepen, dubbele lijnen iedere x iets anders.
En vaak ga ik dan 1x per week met haar een rondje wandelen, met een halstertje om, of 'tegenwoordig' met een hoofdstelletje met oogkleppen en een bitje in (en het halster om)

Maar nu zat ik er over na te denken, hoe kan ik dit het beste opbouwen? Meerdere keren per week een minuutje of 10, of juist 1a 2x per week aanhouden en dan wat langer aan het 'werk'?

Groetjes Lizzy

muis_lover

Re: opbouwen training jonge pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:07

Dit ligt geheel aan je pony! Als hij het relaxed en goed oppakt dan kan je het vaker doen (ook voor langere tijd). Alleen als je het vaker gaat doen neem alsnog de tijd het maakt weinig uit of je 20 minuten met hem aan de gang gaat of 10 minuten.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 20:40

Tja, haha dat denk ik eigenlijk ook wel.. Ga eerst maar eens proberen hoe ze het doet als ze vaker aan de bak mag en vanuit daar maar opbouwen..

Bedankt voor je reactie..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:53

Beter 3 of 4 keer in de week 10 minuten dan maar één keer een half uur.
Het is minder belastend en het voordeel is vooral ook, dat als ze 2 rondjes braaf is je meteen kunt stoppen en ze daardoor beloont wordt en ze het leuk blijft vinden.

Maar hoe oud is je pony? Dat mis ik in je verhaal.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 20:58

Ja precies, dat lijkt me ook idd.

Mijn pony is van 28-4-2010, dus bijna 3.