Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
IrisQuartz schreef:Bedankt voor de reacties!
Spullen nakijken is wel een goed idee, het zadel heb ik namelijk bij het paard gekocht, en deze lijkt goed te liggen maar misschien handig daar eens naar te kijken. Over mijn eigen ervaring, ik heb voorheen wel 8 jaar les gehad. Alleen omdat ik ging studeren moest ik stoppen. Voor mij is het nu echt heel lastig les te nemen. Ik wil wel proberen in de zomervakantie een paar privé lessen te doen met mijn paard misschien dat dat helpt. En aan de hand lopen, ik heb geleerd: Om been te geven en lichte druk op de mond. Vaak gaat dit heel goed. Maar zodra de omgeving anders is (bijv sneeuw, veel wind) dan trekt hij zijn hoofd op. Ik weet niet of jullie allemaal bekend zijn met het ras Merens, maar dit zijn best sterke paarden het is geen kwpner die 1,2,3 aan de hand loopt als je een beetje been geeft.
Op deesjuh: hoe oud was hij toen hij een beetje rustiger werd?
Mijn paard heb ik gekocht uit spanje, hij kwam bij een ranch vandaan waar wel veel negatieve verhalen over waren. [***] was deze vrouw, als je haar intikt op google kom je wel verhalen over haar tegen en in de bokt stond paar jaar geleden een artikel. Omdat mijn Merens daar vandaan kwam en we er later pas achter kwamen hebben we hem tijdelijk naar een man gebracht die paarden beleerd. Hij leek namelijk niet echt 100% beleerd. Deze man heeft hem ingereden, dit ging op het begin ook met heel veel bokken en sprongen. Maar uiteindelijk was het wel beter geworden. Soms vraag ik mij af of hij daar heel anders is behandeld. Want wanneer je boos wordt gaat hij protesteren, dus je moet alles op een vriendelijke manier maar wel consequent aanpakken. Maar dat is best lastig aangezien het zo'n sterk paard is, dus je moet wel veel geduld hebben
deesjuh1988 schreef:merens zijn eigenwijzen dieren
inkepink schreef:deesjuh1988 schreef:merens zijn eigenwijzen dieren
van deze reactie wordt ik wel wat verdrietig/boos/teleurgesteld. Een merens is niks eigenwijzer dan een kwpn/fries/anda of wat dan ook, wel hebben ze meestal een sterker karakter en dat wordt gezien als eigenwijs door mensen die hier niet mee om weten te gaan.
sorry nogal off topic maar dit moest even rechtgezet
inkepink schreef:deesjuh1988 schreef:merens zijn eigenwijzen dieren
van deze reactie wordt ik wel wat verdrietig/boos/teleurgesteld. Een merens is niks eigenwijzer dan een kwpn/fries/anda of wat dan ook, wel hebben ze meestal een sterker karakter en dat wordt gezien als eigenwijs door mensen die hier niet mee om weten te gaan.
sorry nogal off topic maar dit moest even rechtgezet
aeolusnr1 schreef:ik ga hier ook helemaal in mee, mij stoort zo'n uitspraak zeker ook.
het probleem is niet het paard , maar onkunde van de ruiter.
Op zich is dat niet erg, les nemen is de oplossing, simpel toch.
]