Halloo,
In november vorig jaar hadden mijn paardje en ik een springwedstrijd, alles ging goed, tot we moesten inspringen voor het tweede parcours. Tijdens het inspringen kwam mijn pony niet goed uit en vielen we in de sprong (pony lag op zijn knieën). Toen gewoon doorgegaan, maar helaas gebeurde dit nog een paar keer omdat we beide geschrokken waren.
Sindsdien ben ik mijn vertrouwen in de sprong helemaal kwijt. We sprongen op L niveau, maar komen nu nog nauwelijks tot B niveau.
Mijn pony heeft geen problemen met springen, ik zet hem alleen elke keer stil voor de sprong als ik denk dat we niet goed uitkomen. Want dan ben ik bang dat we weer (half) vallen, en dat een van ons iets breekt ofzo.
Sinds die wedstrijd ben ik wel veel bezig geweest met afstanden inschatten, dit is nu veel beter.
Ik spring ook vaak, in een (mislukte) poging tot vertrouwen in de sprong terug krijgen.
Mijn pony vertrouw in volledig, hij red me regelmatig uit rare situaties als ik er bijvoorbeeld bijna af val.
Ik heb al een tip van iemand gekregen om met verschillende paarden te gaan springen, dat is voor mij niet zo moeilijk, want ik heb mijn eigen pony en rij nog een drie-jarige, daarnaast mag ik ook het paard van een vriendin pakken als ik even wil springen.
Heeft iemand nog andere tips om weer vertrouwen in de sprong te krijgen? Ik hoop het echt, vroeger sprongen we zo over 1 meter, nu lukt de 80 cm nog net..