Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Princesj schreef:Ik stap ze niet los aan een lange teugel, maar lang en laag ingesteld. Aan een lange teugel losstappen vind ik nutteloos (maar dat is mijn mening), lange teugel is voor mijn paarden een beloning en gezien er bij het losstappen nog niks gedaan is is er ook nog geen beloningsmoment nodig.
Princesj schreef:Die van mij kon je destijds een uur longeren, opstappen en doorstuiteren, had totaal geen effect, behalve dat ze een conditie van een marathonpaard heeft gekregen. Ik denk dat als longeren effect heeft je niet spreekt van een heet paard, maar dat het paard een ander probleem heeft.
HTM schreef:Princesj schreef:Die van mij kon je destijds een uur longeren, opstappen en doorstuiteren, had totaal geen effect, behalve dat ze een conditie van een marathonpaard heeft gekregen. Ik denk dat als longeren effect heeft je niet spreekt van een heet paard, maar dat het paard een ander probleem heeft.
Zoals ik al aangaf, het verschilt per paard, dus er is hier geen goed of fout.
Bij MIJN paard werkt het wel.
Een jaar geleden had het voor hem ook geen nut, en bleef die de bak door vliegen, maar nu werkt het dus WEL.
Wil niet zeggen dat het bij een ander ook werkt.
En die van mij longeer ik dus geen uur, maar 10 minuten.