Onderbenen niet goed stil kunnen houden in galop .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XMandylover

Onderbenen niet goed stil kunnen houden in galop .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 16:48

Halloow lieve bokkers :)
Ik heb een klein probleempje :
In galop doe ik mijn onderbenen naar voren, en ik krijg ze bijna niet naar achteren .
Ik doe mij best en dan lukt het wel een stukje, maar dan even later ook weer niet :(
Hebben jullie tips voor mij, die ik vanavond kan oefenen ?

Selly13

Re: Onderbenen niet goed stil kunnen houden in galop .

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:49

Hier iemand met the same problem :).

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 16:49

Haha, veelvoorkomend :P

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:56

Denk dat je teveel op je achterste zit, ga eens wat meer steun zoeken in je boven benen en maak je beugels eens langer en belangrijk ontspan en ga niet tegen de beweging in van het paard.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:58

hmm dat had ik ook heel erg! Ze zeiden zelfs tegen mij dat ik een Friese hangklok was := Nu heb ik er totaal geen last meer van. Als tip zou ik meegeven om je hakken goed uit te drukken. Hierdoor krijg je een goed punt waardoor je benen niet meer gauw naar voren gaan. Probeer ook rechtop te gaan zitten. Wat ik nu ga zeggen, ik weet dat het eigenlijk niet hoort maar ik heb eerst mijn beugels een gaatje korter gemaakt en vervolgens heb ik daar goed geoefend met mijn hakken uitdrukken. Vervolgens ze weer op mijn goede maat gezet en daar ook flink oefenen. Nu heb ik nergens meer last van!

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 17:00

midgie schreef:
Denk dat je teveel op je achterste zit, ga eens wat meer steun zoeken in je boven benen en maak je beugels eens langer en belangrijk ontspan en ga niet tegen de beweging in van het paard.

Oke, beugels langer en meer op mijn bovenbenen gaan zitten .

Maaike_Melis schreef:
hmm dat had ik ook heel erg! Ze zeiden zelfs tegen mij dat ik een Friese hangklok was := Nu heb ik er totaal geen last meer van. Als tip zou ik meegeven om je hakken goed uit te drukken. Hierdoor krijg je een goed punt waardoor je benen niet meer gauw naar voren gaan. Probeer ook rechtop te gaan zitten. Wat ik nu ga zeggen, ik weet dat het eigenlijk niet hoort maar ik heb eerst mijn beugels een gaatje korter gemaakt en vervolgens heb ik daar goed geoefend met mijn hakken uitdrukken. Vervolgens ze weer op mijn goede maat gezet en daar ook flink oefenen. Nu heb ik nergens meer last van!

Oke, ik zal ook mijnhakken uitdrukken . Ik kan het proberen, ik zal eerst met lange en dan kijken of het lukt . Als dat niet lukt , doe ik ze korter en even later weer lang ;)

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:02

Nu lukt het vast! Er is overigens verderop ook nog een topic die heet 'benen langmaken in galop' hier kunnen eventueel tips in staan! Succes in ieder geval!

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 17:04

Bedankt, ik zal vanavond of morgen even plaatsen of het is gelukt ;)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:59

Nou ben benieuwd of je wat aan alle tips heb gehad,
De hakken uitdrukken zou ik zelf niet echt aanraden, want dan komt er altijd spanning, je kan wel veren in je enkel en knieen , maar gaatjes korter en dan uitdrukken is teveel spanning en dat geef je altijd aan je paard door , miss nog een tip, zet je hoofd ook niet vast maar beweeg ontspannen mee in een soort van ja knikken

biaamber04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:54

nog een tip als het echt niet lukt!!
touwje aan singel maken en vast maken aan de beugel.....

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:46

midgie schreef:
Nou ben benieuwd of je wat aan alle tips heb gehad,
De hakken uitdrukken zou ik zelf niet echt aanraden, want dan komt er altijd spanning, je kan wel veren in je enkel en knieen , maar gaatjes korter en dan uitdrukken is teveel spanning en dat geef je altijd aan je paard door , miss nog een tip, zet je hoofd ook niet vast maar beweeg ontspannen mee in een soort van ja knikken

Maar hakken uitdrukken moet toch altijd? In stap, draf en galop? Of heb ik het nou fout? Dit is mij tenminste altijd geleerd :)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:56

Je moet vering in je enkels houden en als je je hakken echt uitdrukt heb je geen vering meer, ook is het zo als jij op je hakken loopt dat je achter over gaat vallen , als je je hakken te ver uitdruk val je ook op je paard naar achter, bedenk eens dat je paard onder je vandaan getrokken word, blijf jij dan netjes staan als je je hakken heel ver uitdrukt?? dan val je gewoon achterover , Zoek balans en dat is aarde met je voeten naar de grond ook op je paard.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 15:46

Mijn zus heeft opgemerkt dat ik mijn benen op de korte zijdes in de bak stil houd, maar de lange stukken niet . Het lukt beter met hakken naar beneden drukken ;)

paardluv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:33

dat is toch niet moeilijk je benen stil houden?! het is gewoon het zelfde als in stap en draf.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:40

Pfff, pennyalarm hierboven mij.

Even weer ontopic: Als je je onderbenen vooruit drukt (wat ik opmaak uit de tekst) zou het volgens mij het beste helpen als je het gevoel hebt dat je ze te ver naar achter legt. Ik steek in het wijken mijn buitenste been naar voren, een beetje hetzelfde probleem. Mijn instructrice zegt er dan iets van, ze zegt ook wanneer het goed ligt, en als ik merkt wanneer ze dat zegt ligt mijn been voor mijn gevoel heel erg naar achteren. Maar dat is dus niet zo!

paardluv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:48

MarMarieke schreef:
Pfff, pennyalarm hierboven mij.

Even weer ontopic: Als je je onderbenen vooruit drukt (wat ik opmaak uit de tekst) zou het volgens mij het beste helpen als je het gevoel hebt dat je ze te ver naar achter legt. Ik steek in het wijken mijn buitenste been naar voren, een beetje hetzelfde probleem. Mijn instructrice zegt er dan iets van, ze zegt ook wanneer het goed ligt, en als ik merkt wanneer ze dat zegt ligt mijn been voor mijn gevoel heel erg naar achteren. Maar dat is dus niet zo!

ik ben echt geen penny meisje ik heb echt een hekel aan penny meisjes die denken altijd dat ze alles beter weten. zooo vervelend.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:49

hakken goed naar benenden drukken

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:50

zonder beugels rijden, zo heb ik t ook geleerd, en een goede instructrise die je tips geeft