Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Miss les nemen?
Past het zadel goed?
Hoe vraag je je paard nageeflijk en weet je wat nageeflijk is ?
Waar zit het stuur van je paard?
En wat is jullie basis?
Ik zou voorlopig even niet galopperen en eerst eens het paard gymnastiseren zodat hij in zijn lijf wel kan galopperen met een ruiter op zijn rug.
Het is niet het paard zijn mankement maar jou fout als trainer/ruiter van het paard.
xSamiera schreef:Ik heb precies het zelfde probleem.
In stap en draf doet ze het uit haar zelf.
Zelf doe ik het nu dat ik voor dat ik ga aan galopperen haar helemaal goed onder controle heb lopen in draf en dan zo rustig mogelijk aan galoppeer. Dan loopt ze meestal een paar passen aan de teugel, dan beloon ik haar en ga ik het weer proberen... Zo lukt het bij mij steeds langer.
x
xSamiera schreef:Misschien kun je hier eens kijken: http://www.paarden-blaadjes.nl/dressuur/aanleuning.html
Zelf vind ik dat er wel nuttige dingen opstaan misschien staat er iets over nageven in galop tussen.
Succes !
x
renskesanne schreef:oke ik heb even een stukje gekopieerd van die site want deze kloppen niet alleen de eerste wel maar 3,4 en 5 niet.
• de neus is duidelijk voor de loodlijn
• de plooien in de nek laten zien dat het paard getrokken wordt en tegen de teugel is
• de duidelijke bespiering in de ondernek laat zien dat het paard zijn rug niet loslaat
• het paard is dus niet "losgelaten" en gaat dus ook niet aan de teugel
correctie: verbeter het samenspel van de hulpen en laat het paard "de teugel uit de hand kauwen"
kimberly1995 schreef:Je kan een paard niet nageeflijk rijden, vind ik persoonlijk. Je kan hem wel naar nageeflijkheid toerijden. Dus vanuit stelling/buiging en ontspanning. Maar daarentegen wel van achter naar voor. Ik zou dus les nemen en kijken of de instructeur/instructrice er achter kan komen wat bij jullie de blokkade is, dat het paard niet zakt in de galop.
xSamiera schreef:renskesanne schreef:oke ik heb even een stukje gekopieerd van die site want deze kloppen niet alleen de eerste wel maar 3,4 en 5 niet.
• de neus is duidelijk voor de loodlijn
• de plooien in de nek laten zien dat het paard getrokken wordt en tegen de teugel is
• de duidelijke bespiering in de ondernek laat zien dat het paard zijn rug niet loslaat
• het paard is dus niet "losgelaten" en gaat dus ook niet aan de teugel
correctie: verbeter het samenspel van de hulpen en laat het paard "de teugel uit de hand kauwen"
Je zou het altijd kunnen proberen. Wie weet helpt het? Krijg je les op het paard waar je dit probleem mee hebt?
xSamiera schreef:ja altijd met ze 2en dus te weinig aandacht daar ligt het niet aan
[/quote]Citaat:Nee dat klopt, maar net als je hier boven al zei dat je gewoon moet vragen of ze je daarbij wilt helpen! Dan komt het vast wel goed
renskesanne schreef:midgie schreef:Miss les nemen?
Past het zadel goed?
Hoe vraag je je paard nageeflijk en weet je wat nageeflijk is ?
Waar zit het stuur van je paard?
En wat is jullie basis?
Ik zou voorlopig even niet galopperen en eerst eens het paard gymnastiseren zodat hij in zijn lijf wel kan galopperen met een ruiter op zijn rug.
Het is niet het paard zijn mankement maar jou fout als trainer/ruiter van het paard.
ik heb les
en het is een op maat gemaakt zadel
dat ie net achter de hoofdlijn loopt vind ik al nagevelijk
en ik stuur gwn met me handen en dan ook met me kuiten als ik naar rechts wil voordbeeld geef ik een beetje druk op de rechter teugel en druk me linker kuit wat harder aan
en het is niet meteen mijn fout
en onze basis wat versta je eronder?
midgie schreef:renskesanne schreef:ik heb les
en het is een op maat gemaakt zadel
dat ie net achter de hoofdlijn loopt vind ik al nagevelijk
en ik stuur gwn met me handen en dan ook met me kuiten als ik naar rechts wil voordbeeld geef ik een beetje druk op de rechter teugel en druk me linker kuit wat harder aan
en het is niet meteen mijn fout
en onze basis wat versta je eronder?
Hoe lang geleden is het zadel op maat gemaakt?
Je stuur met je handen op het bit ?
Het hoofd van het paard is niet het stuur, dat zijn de teugels tegen de hals en je zit, vraag het je instructrice .
Het is altijd de fout van de ruiter als het op techniek aankomt.
Een paard hoort ook niet achter de loodlijn te lopen ook niet iets,
Jij bent toch de gene die het paard rijd neem ik aan??
IK zou eens aan je instructrice vragen hoe je een paard stuurt en dat is niet aan de teugel trekken .
midgie schreef:Ja waar ligt het anders aan dan?
Aan het paard?
Miss wel aan jou lesgeefster , miss leert ze hou het verkeert,
Maar geloof me het ligt niet aan het paard!!
renskesanne schreef:midgie schreef:Ja waar ligt het anders aan dan?
Aan het paard?
Miss wel aan jou lesgeefster , miss leert ze hou het verkeert,
Maar geloof me het ligt niet aan het paard!!
het paard is ook niet de soepelste en is wel hard in zijn mond.
maar jij zecht nu dat het helemaal aan mij ligt enzo maar dat is niet zo.
en het ligt al helemaal niet aan de lesgeefster.
het is gwn oefenen. zodat hij wat soepeler daar in wordt.