Dribbel pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biancalaylo

Dribbel pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 20:31

Hoi,

een vriendin van mij heb 2 mini shetjes, de ene is lui en rustig niks aan de hand. de andere is een dribbel!
even wat info:
Het is dus een minishet, merrie, +/-3,5jaar.
En dan is het dribbelen aan de hand, dus als je gaat wandelen of naar de bak toe loopt etc etc,maar madam dribbeld... heletijd draven.
en soms inneens een bokje,steigertje etc
en ze wil de laatste tijd gericht schoppen naar fietsers enzo.
Hoe kan ik dit nou afleren!!??
heeft iemand de gouden tip!

(wat al geprobeerd is: hengsteketting, zweepje, rondje draaien en weer door lopen)

romyloverrr

Re: Dribbel pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:32

grondwerk , duidelijk gebrek aan respect !
een aanrader is het boed '' grondwerk met uw paard ''

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:33

edit bij een rondje draaien altijd draaien naar de rechterkant , zodat de pony moet schuiven ,
en niet jij !

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 20:36

Grondwerk, word altijd gedaan aangezien er niet gereden kan worden:) en dat draaien dat wist ik niet. zal ik onthouden!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:52

Begin rustig met grondwerk, dus start bij het loswerken, ga aan de gang met vertrouwen en respect en denk dat je bij deze merrie veel aan vertrouwen gewerkt moet worden aangezien waarschijnlijk erg onzeker is.
Hengsteketting en zweep zijn allemaal dingen die je daar juist niet bij moet halen, eigenlijk nooit als je wil werken aan vertrouwen en respect.
Werk met geduld en wees een leider en een leider is altijd rustig en betrouwbaar en stelt gerust en geeft leiding en dat doe je niet als je pijnprikkels geeft door middel van een hengsten ketting of zweep gebruik, hou juist je hulpen zacht en klein maar wel duidelijk en consequent

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 21:00

Ik kan je bijdeze zeggen dat het niet een het vertrouwen ligt. ze vertrouwd haar baasjes heel goed! dat weet ik 100% zeker. ik zei er ook bij dat grondwerk altijd wordt gedaan. en gaf ook aan dat we al dingen hebben geprobeerd dus we zijn hier al maanden mee bezig. dus vertrouwen is het niet. respect zou kunnen dat durf ik niet te zeggen. als je haar wat je zegt zachtere hulpen geeft zoals iets langer touw, pakt ze die kans door te bokken om je heen. dus dat kan niet.