Benen langmaken in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frankaas

Benen langmaken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 19:49

Hoi :).

Ik heb nog wat moeite op mijn benen lang te maken in galop, waarschijnlijk klem ik teveel. Ik denk dat ik dit doe zodat ik mezelf steviger in het zadel vind zitten. Misschien beugels langer? Ik rijd nog maar een halfjaartje.

Deborah_H

Re: Benen langmaken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:49

Had hetzelfde probleem, ik ging als een jockey zitten. wat ik heb gedaan: met zadel en zonder stijgbeugels op een paard zitten dat makkelijk in galop blijft zitten. Dat heb ik lang gedaan. en toen steeds weer met beugels aan en een keer mn beugels ietsje langer MAAR NIET TE LANG DOEN!! zou een privéles doen en kijken wat je instructeur/instructrice zegt. succes. Het is mij ook gelukt en kan nu ook makkelijker mn voeten in de beugels houden (af en toe, heb nu een verzorgpaard je, een friesje, en die vind de galop zelf ook nog moeilijk. dus dat is een goeie combi)
Succes!!!

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:52

Probeer echt te rijden vanuit je heupen, laat je heupen in eerste instantie duidelijk meebewegen met de galop en probeer echt te zitten in het zadel. Later, als je dit gevoel goed hebt, kun je dit minderen naar meegaan in de beweging zonder zelf te 'duwen' met je heupen. Snap je? Als je goed vanuit je billen, heupen en centrum (buikspieren) rijdt kun je je benen vanzelf langer laten worden, leg duidelijk je benen iets naar achter. Zodra je makkelijk in de beweging mee kunt komen, kun je ook je benen ontspannen. Want waarschijnlijk vind je dat nog een beetje moeilijk, waardoor je gaat klemmen met je benen om stevigheid te krijgen. Succes!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:24

Ik denk dat bijna iedereen dit in het begin wel doet, je zal er over een tijdje vast geen last meer van hebben :)

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:32

Wanneer je nog maar een half jaartje rijdt dan is het logisch dat je nog niet op de juiste manier kunt zitten. Een onafhankelijke zit krijg je pas na jaren en dan soms nog niet eens. Wanneer je echt goed wilt leren rijden, dan komt eerst de zit aan de beurt. Dus zitlessen nemen en leren om mee te gaan met het paard, leer je evenwicht te bewaren. Leer om te voelen hoe een paard beweegt. Pas dan kun je 'iets' met het rijden gaan doen. Zitlessen is echt de enige manier om een onafhankelijke zit te krijgen.
Knijpen met de benen betekent dat je de benen optrekt, gevolg is dat je je zelf uit het zadel duwt, gevolg is dat je meer gaat knijpen om te blijven zitten, dus een vicieuze cirkel.

Succes.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 19:39

Bedankt voor alle tips! Alleen geven ze volgensmij geen zitlessen op de manege, wel privé lessen maar mijn ouders snappen geen hond van paardrijden dus als ik ze over mijn zit ga vertellen denken ze niet 'Oh, het is belangrijk dat ze die aanpast.' Ver in de paardensport wil ik toch niet komen, dus dat er niet zoveel geld in wordt besteed is denk ik niet zo erg :o. Bedankt!