ik ben met mijn verzorg paard begonnen met rijden. nu loop ik tegen een paar problemen aan.. ze geeft geen stellen geen buigen is als de doods voor hindernissen en ga zo maar door.. zouden jullie mij graag een paar tips willen geven hoe ik het haar wel kan laten doen??
mensen die mij rijles aanbieden hoeven niet te reageren ik heb namelijk al rijles;)
Kun je je rijtechnische problemen wat specifieker omschrijven? En wat doe je er zelf aan om je paard in te buigen en stelling aan te vragen? Richt je m wel eerst recht bijvoorbeeld? Welke oefeningen doe je met je instructeur om je paar dressuurstal te trainen? Als we dat weten kunnen we ws wat gerichtere antwoorden en tips geven.
Stelling en buigen weet ik niet precies, maar met hindernismateriaal weet ik denk ik wel wat. Je kunt hem gewoon aan de hand langs de spullen laten stappen, eraan laten ruiken en dan balkjes stappen, draven etc. allemaal ernaast en aan de hand. En daarna aan de longeerlijn laten stappen, draven, galoperen. En dan steeds iets hoger. Als het even fout gaat een stapje terug doen, anders lukt het de volgende keer helemaal niet meer! Succes
Wat een vreemde instructrice, is het wel een bevoegd iemand? Of een meisje uit de straat? Ik zou op zoek gaan naar een goede instructrice!
Japeloup
Geplaatst: 29-01-13 17:11
lovertje98 schreef:
die zegt dat ik het goed doe maar het paard er geen zin in heefft
Een paard kan niet bedenken dat hij er geen zin in heeft. Dat heeft altijd een reden. Aan jou de taak om samen met een goede instructeur uit te zoeken wat de reden is. Maar kun je iets meer info geven over het paardje? Leeftijd, ervaring, etc.