Wel of niet rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

Wel of niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 17:31

Ik weet niet of het hier goed staat, zo niet kan het dan verplaatst worden ?

Storm is mijn eigen pony
Shirley paard van me broer

Ik moet eerlijk zeggen dat ik twijfel of ik storm uberhaupt nog wel ga rijden.
Voor mij word rden steeds moeilijker en storm heeft er ook vrij weinig plezier in merk ik , ik heb hem nu bijna 4 weken niet gereden en vind eigenlijk wel prima ! Heb ook niet echt de behoefte moet ik zeggen, het grondwerken en vrijheids dressuur vind ik zelf een stuk leuker, en voor als ik toch een ritje wil maken kan ik altijd shirley nog rijden,

Daarbij word storm binnenkort beleerd voor de kar en kunnen we weer wat meer gaan doen.

Binnekort ga ik wel even op zen rug , kijken hoe die nou is enzo. En mischien dat ik anders lekker rust en in de zomer afentoe ga rijden ..

Og twijfel twijfel , rijden is leuk ja, maar de behoefte heb ik niet echt.. De vraag is doe ik storm hier een plezier mee ofniet? Denk ik er nu over omdat het winter is ? Mischien een winterdipje kwa rijden ? Storm is altijd lastig met rijden geweest ( in de zomer wel een stuk minder) en mischien is rijden gewoon niet voor hem weggelegd ?

Ook heb ik zoveel moeite gedaan om storm te rijden ! Ik heb 7 maanden over gedaan zijn rug op te kunnen, een jaar voor ik kon rijden, bloed zweet en tranen erin gestopt.

Moeilijk moeilijk

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:51

Geen makkelijk paard dan, als je er zo lang over hebt gedaan, om hem te kunnen rijden?
Had je wel hulp dan?
Als je paard verder goed wordt verzorgd, genoeg buiten komt, is het niet zo erg als je hem niet zo vaak rijdt.
Maar wel een beetje zonde van het paard, als hij niet goed doorgereden wordt.
Heb je eigenlijk geen zin om te rijden omdat het paard lastig te rijden is, of sowieso helemaal geen zin meer in rijden?
Laatst bijgewerkt door mika11 op 18-01-13 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:55

Als je er geen behoefte aan hebt dan zou ik als ik jou was een pauze inlassen.
Het rijden moet wel leuk blijven en misschien is een pauze juist goed voor jullie beide?
Mocht je er echt geen zin meer in hebben kun je er altijd nog mee stoppen.
Voor je paard is niet gereden worden echt geen ramp, zeker niet als hij genoeg buiten komt.

unihorses

Re: Wel of niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:57

een paard is niet geboren om te rijden he ? wij gaan erop zitten. het boeit hun dus vaak niet veel. zolang ze maar aandacht en beweging krijgen

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 17:58

Paard is vroeger mishandeld en verwaarloosd geweest, ik had wel hulp ja

Hij komt buiten van 9 tot 6

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:55

als je er geen lol meer in hebt waarom zou je dan iets tegen je zin in doen?? ga lekker grondwerken en vd doen zou ik zeggen... blijf evt longeren met zadel erop en als je weer zin hebt om weer echt te gaan rijden dan pak je het toch gewoon weer op?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:52

Het paard is niet moeilijk, maar je bent er te onregelmatig mee bezig, dan is het dus ook niet te verwonderen dat hij af en toe even niet zo makkelijk is toch.
Ook jouw interesse staat nu blijkbaar op een heel laag pitje, ook zoiets zal je voelen bij het omgaan en rijden van een paard.
Als er iets niet vlot verloopt, moet je steeds de oorzaak zoeken bij de mens, en heel zelden bij het paard.

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:26

waarom zou je per se moeten rijden?

zorg gewoon goed voor je paard en als jullie lol hebben in vrijheidsdressuur en grondwerk dan is dat toch super? er zijn zo veel meer disciplines dan onder het zadel. misschien wil je je daar eens meer in verdiepen? misschien is agility wel iets voor jullie, bijvoorbeeld?

en rijden kan je altijd weer oppakken alsje daar zin in hebt.

xCandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:53

Hmm..
Misschien kun je beter aan de slag gaan met grondwerk of vrijheidsdresuur of misschien nog een andere discipline.
En daarna misschien weer eens gaan rijden.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:56

Een paard dat gewoon op de wei gaat hoeft niet gereden te worden. Het is alleen belangrijk dat ze hun beweging elke dag krijgen.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:32

Als die maar beweging en aandacht krijgt buiten de wei om is het toch ook goed? Als jij erop gaat met tegenzin en het paard werkt niet mee, raak je misschien wel sneller geïrriteerd. Niet leuk voor beide. Je kan gewoon gaan rijden als je er weer zin in hebt en voorderest andere leuke dingen doen!

jorindez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:05

Beweging en aandacht is idd wel het belangrijkste. Als je zelf niet perse wil rijden zou ik het niet doen.
Als je heel graag wil kan je misschien met hulp proberen!! waarschijnlijk moet je dr dan ook wel veel tijd in steken.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:09

Plezier met je paard is belangrijk. Wat je precies doet is minder belangrijk. Beweging en aandacht is het belangrijkst. Ga er lekker mee grondwerken, vd, mennen, wandelen, wat je maar kan verzinnen. En misschien komt er dan weer een moment dat je er op stapt. Het is een hobby. En dat doe je voor je plezier. Misschien kun je gewoon wat les nemen en komt het rijden dan weer op gang.

Evianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:15

voor een paard is bewegen belangrijk, maar met afwisseling! maar omdat je het nu al 4 weken niet hebt gedaan geloof ik niet dat hij het saai vindt worden omdat hij elke dag rijden moet. maar misschien is het toch een idee om bv een keer te gaan crossen door de weiland als je dat ziet zitten? of misschien is hij er gewoon aan toe iets nieuws te leren. maar als je het zelf niet leuk meer vindt kan je ook alleen doorgaan met mennen als je paard dat leuk vindt!

Lannooke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:24

Een winterdipje kan ook een reden zijn! Daar hebben wel meer mensen last van. En ook vooral de paarden zelf kunnen wel eens last hebben van humeurigheid met die kou.

Als je geen behoefte hebt om te rijden, zijn er toch tal van andere mogelijkheden om toch met je paardje bezig te zijn zodat het toch voor beiden leuk blijft.

Ga eens aan de hand een lekker lange wandeling maken, leer wat toffe trucjes aan, en doe gewoon verder met het grondwerk.

Misschien vind Storm het zelf ook veel leuker om voor een kar te lopen, of om gewoon grondwerk te doen.

En als je wilt dat al je bloed, zweet en tranen niet voor niets geweest zijn, kun je eventueel een bijrijder/verzorger zoeken?