Kan het aan mijn gewicht liggen? Ik ben 10 kilo te licht maar het lijkt me stug dat het daardoor komt...
Zou graag wat oorzaken en oplossingen willen horen
Alvast bedankt xxx
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
succes!!!
Deborah_H schreef:Bij mij was t probleem omdat ik mn rug opslot zette. Maar t kan ook zijn dat je je (onbewust) gaat klemmen. Probeer je bekken ook te kantelen is mij ook gezegtsucces!!!
Ps: een simpele zitles een optie??
En hoe heb je het opgelost?Aranel schreef:Deborah_H schreef:Bij mij was t probleem omdat ik mn rug opslot zette. Maar t kan ook zijn dat je je (onbewust) gaat klemmen. Probeer je bekken ook te kantelen is mij ook gezegtsucces!!!
Ps: een simpele zitles een optie??
Hoe wist je dat het bij jou hieraan lag?En hoe heb je het opgelost?
Ik vind doorzitten namelijk ook nog steeds lastig.. Helemaal omdat paardje nog steeds vaak gespannen is als ik door ga zitten, waardoor hij de rug vastzet, waardoor ik niet fijn kan zitten en stuiter, waardoor hij bevestigd wordt in de spanning enz enz.
) ga ik doorzitten. Dit moet je opbouwen niet ineenkeer heel de les willen doorzitten, want dat houd je toch niet vol en als je moe word ga je krampachtig op je paard zitten.

tina12345 schreef:Ik ben 1.72 m en weeg 42 kilo, de reden dat ik me uit het zadel druk is omdat als ik stuiter het zeer doet aan mn botten (:
Heb gisteren geprobeerd mijn bekken te kantelen tijdens het doorzitten en dit ging verl beter! Bij een klein bokje merkte ik dat ik ook gelijk veel steviger zat :p
Mijn instructrice zegt dat het inderdaad een combinatie van gewicht en rug op slot zetten is. Ben blij dat ik er achter ben wat het is en er aan kan gaan werken!