Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rider1 schreef:Laat haar rug eens nakijken, tanden ook misschien. Het kan zijn doordat je te hard bent. Als je te hard gaat trekken inde mond, onbewust ( dus zonder dat je het beseft) kan het paard weleens gaan bokken. Of je geeft de foute hulpen? ( filmpje zou handig zijn!!! )
Rider1 schreef:Dit is simpel op te lossen, paardvriendelijk of iets minder... Maar nogsteeds minder erg dan trekken en sleuren in de mond !
1. Gewoon benen geven! Werkt bij IEDER paard, houd nogsteeds contact, maar geef benen!
2. Vroeger deden ze bij manegepaardjes strokoortjes om, niet te vast maar, zo weten ze dat ze dat niet moeten doen! Ofwel een rekker eraan.. Ik ben geen voorstander hiervan, maar het werkt wel...
HBZ schreef:Zet de eigenaresse het paard ook in een harde draf? Dit hoort namelijk niet. Je laat het paard vanuit een rustige arbeidsdraf aangalopperen anders is het wel erg moeilijk voor het paard.
De een normale draf en binnenbeen op singel buitenbeen erachter en 1x aandrijven en het paard moet in galop zijn. Anders nogmaals hulp herhalen. Evt. tikje met zweep.
Ik ben benieuwd naar je reactie hierop?

Deborah_H schreef:Rider1 schreef:Dit is simpel op te lossen, paardvriendelijk of iets minder... Maar nogsteeds minder erg dan trekken en sleuren in de mond !
1. Gewoon benen geven! Werkt bij IEDER paard, houd nogsteeds contact, maar geef benen!
2. Vroeger deden ze bij manegepaardjes strokoortjes om, niet te vast maar, zo weten ze dat ze dat niet moeten doen! Ofwel een rekker eraan.. Ik ben geen voorstander hiervan, maar het werkt wel...
Ze is een fries en tilt haar benen hoog op maar voor het galopperen zet ik haar al in een hardere draf. ik kan alleen niet zo goed zitten in een bok (omdat ik mijn rug opslot zet, met doorzitten en galop is dit geen probleem meer) en tijdens de galop bokt ze niet maar geef ik wel been en gebruik ik mn stem
HBZ schreef:Zet de eigenaresse het paard ook in een harde draf? Dit hoort namelijk niet. Je laat het paard vanuit een rustige arbeidsdraf aangalopperen anders is het wel erg moeilijk voor het paard.
De een normale draf en binnenbeen op singel buitenbeen erachter en 1x aandrijven en het paard moet in galop zijn. Anders nogmaals hulp herhalen. Evt. tikje met zweep.
Ik ben benieuwd naar je reactie hierop?