ik ga in week 5 2013 naar het fjordenpaard, ik zag daar een paar ijslanders die de telgang en tölt beheersen. Het leek mij wel leuk om op een ijslander te rijden. Bij die ijslander stond wat informatie, dat je moet doorzitten, maar zit dat dan wel een beetje of wordt je volledig in elkaar geschud? Kan je er een beetje op doorzitten en zit het lekker alsof je in een luie stoel zit.
Ik hoop heel erg op een antwoord!
Juul
Klis
Geplaatst: 16-01-13 19:58
De meeste ijsco's zitten juist heerlijk met doorzitten in draf ! Edit: En Tolt zit uiteraard nog veel lekkerder
Laatst bijgewerkt door Klis op 16-01-13 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 16-01-13 19:58
Op een ijslander rijden is heerlijk, ook bij het doorzitten en ik spreek uit ervaring!! Veel plezier.
Ik ben er ook geweest vorig jaar maar daar kan je gewon lichtzijden, doorzitten en tolten, naja sommige IJslanders beheersen wat slecht over de draf, maar dan kan je wat naar voren zitten als e hem in de draf zet.. Maar echt.. Het zit als een hemeltje !! zeker een aanrader !
juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...
oke bedankt ik denk dat het wel duidelijk is ik ga vragen voor een ijslander
Juul
Kuggur
Geplaatst: 16-01-13 21:25
Klis schreef:
De meeste ijsco's zitten juist heerlijk met doorzitten in draf !
Lang niet allemaal
Klis
Geplaatst: 16-01-13 21:30
Kuggur schreef:
Klis schreef:
De meeste ijsco's zitten juist heerlijk met doorzitten in draf !
Lang niet allemaal
Hence dat ik zei "de meeste" Denk dat als ze aangeven dat je moet doorzitten, je er wel vanuit kan gaan dat hij een vlakke draf heeft en lekker zit.
Kuggur
Geplaatst: 16-01-13 21:34
Ik heb ze inderdaad meegemaakt dat je je afvraagt of je tölt of draaft (ik reed ze toen trouwnes nog niet zo lang, zou me nu niet meer gebeuren ). Maar het andere uiterste kan door de korte pasjes aardig onaangenaam zijn op langere afstanden...