ik spring niet vaak, dus ook niet super veel verstand van. Want ik heb namelijk geen springles, soms wel zodat we ook wat anders doen, wat vaak ook erg leuk is voor de pony's.
Maar ik zie vaak mensen zowat 'liggen' tijdens de sprong zegmaar, (bijvoorbeeld bij springen) maar de juf zegt dat we dat juist niet moeten doen. Natuurlijk ben ik geen persoon die top-sporters na doet (of probeert). Ook lig ik niet op mijn paard, maar zit een beetje naar voren... Maar wat ik ook hoor van andere mensen, is dat je wel moet 'liggen' op je paard.
Iemand enig idee wat het nou is? En misschien mensen met foto's van hoe je tijdens de sprongen wel moet zitten (en als het met sprongen verschilt vanwege hoogte, breedte of wat dan ook, lieft ook foto's erbij (mogen ook standaart internet foto's zijn)). Want via foto's kijk ik vaak af, maar dan is het wel zo slim om te weten wat nou wel goed is... Altijd handig als we weer eens springen
Ik bedoel niet letterlijk lichen, maar dat je zowat zelfde hoogte bent als het paard, en niet dat je schuin/rechtop zit zegmaar.
Voor diegene die willen weten: Ik vraag dit zodat ik dan beter weet hoe de houding moet tijdens de sprongen. En aangezien ik nogal in de war raakt door al die mensen