Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Succes!
)
anna_lotte schreef:Bedankt voor de tip!! (het is nog niet zo'n heel hip onderwerp hier zo te zien)
Maar ik vraag me wel af, is het niet heel tegenstrijdig? Tenminste, ik heb altijd geleerd dat het het beste is om aan te springen met 'de goede stelling'. Maar dat maakt het dus moeilijker voor het paard? Enig idee waarom men het anders aanleert?
Ik zou voor het aanspringen gewoon blijven lichtrijden zo kan je hem ook niet in de weg zitten! Ook gewoon aanspringen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, juist je er zelf een probleem van maakt voelen ze dat. En natuurlijk heel goed belonen als het lukt!
anna_lotte schreef:Het verkeerde binnenbeen heb ik nog niet geprobeerd, dus dat ga ik dan ook maar eens doen! (ik zit nu altijd door voor het aanspringen).
En ik heb al wel wat gespeeld met m'n hulpen (natuurlijk niet allemaal vlak achter elkaar, dan wordt het helemaal een zooitje voor hem). Omdat ik het idee kreeg dat hij het af en toe beter begreep aan de longe, heb ik dus ook onder het zadel geprobeerd het vooral op stem te doen en z'n hals lekker vrij te laten, maar hier leek hij ook weinig aan te hebben. Waarop ik weer verder gegaan ben met hem 'met m'n binnenbeen naar z'n buitenteugel rijden'. Geef hierbij dus weinig begrenzing met m'n binnenteugel.
En LhinnOlijf; is jouw idee dat ik hem door het sturen naar de juiste hand, laat begrijpen welke hand bij welke galop hoort? Of begrijp ik dat nu verkeerd?