Ik zit al een paar weken te twijfelen of ik dit hier zo plaatsen maar toch besloten het wel te doen.
Ik heb nu een leuke D pony, we starten sinds iets meer dan een halfjaar in de B dressuur.
Fijne pony, tegenwoordig heel fijn in aanleuning in stap, draf en galop constant nagevelijk.
Maar de overgangen van draf naar galop en van galop naar draf lukken gewoon niet.
Tegenwoordig gaan ze thuis en op de les wel wat beter maar op concours blijven ze mislukken.
Ze komt tegen de hand, reageert niet op mn been of springt (soms meerdere malen) verkeerd aan.
Vandaag op concours sprong ze rechtsom zelfs 3 X verkeerd aan, kreeg ik een 3 voor.
En linksom kwam ze erg tegen de hand, kreeg ik een 5.
Na het aanspringen komt ze mooi nagevelijk en galoppeerd ze fijn rond.
Overgangen van galop naar draf komt ze ook tegen de hand (terwijl ik haar op mn zit naar draf rijd) of 'valt' ze uit galop.
Krijg bijna altijd een 5, behalve vandaag want nu zit de proef zo in elkaar dat je met je rug naar de jury toe naar draf moet, dus had 2 6en

Aan de longe met bijzet gebeurt dit niet, tenzij hij heel los zit dan wel.
Maar hoe kan ik mijn probleem oplossen, ik ga namelijk over een maand naar de L1 en dan heb ik dus nog wel even de tijd om eraan te werken.
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?