ontspanning kwijt bij galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ryukapple

ontspanning kwijt bij galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 20:07

Heey bokkers,

Ik heb een paard dat zeer makkelijk aan de teugel loopt met als uitzondering de galop. Op het moment dat ik haar laat aangalopperen gooit ze meteen haar hoofd omhoog en dan krijg ik hem niet meer omlaag. En op het moment dat we weer de overgang terug naar draf maken loopt ze meteen weer netjes aan de teugel. Hebben jullie tips om dit op te lossen?

noahlady

Re: ontspanning kwijt bij galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:57

hoe oud is je paard?
misschien vind ze de galop nog moeilijk door onbalans?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 22:29

Ze is 11 jaar oud. En ze lijkt verder geen problemen hebben met haar balans

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:06

Doet ze dit ook aan de longe?
Verder de standaard vragen; ligt je zadel goed, is ze gevoelig op de rug met poetsen, zit jij wel rustig in de galop, is het links en rechtsom het zelfde beeld, wanneer is ze voor het laatst naar de tandarts geweest?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:37

Deed mijn paard ook. Doordat hij "scheef" was liep hij niet in balans, en kon zijn hoofd dus heel moeilijk laag houden, zijn overgangen waren slordig en hij liep van me weg eenmaal in galop.
Nu veel gewerkt aan rechtrichten en het wordt steeds minder. Na 6 dagen trainen kan ie normaal galopperen. Heel bizar in zo'n korte tijd maar het kan.

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:13

Ik denk ook eerder aan een balansprobleem, door het hoofd omhoog te brengen is het voor een paard makkelijker om in balans te lopen ..

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 13:03

Bedankt voor alle reacties. Het zadel ligt ze is namelijk pas nog bij de zadelmaker geweest. en ze is afgelopen jaar nog bij de paardentandarts geweest. of ze het aan de longeerlijn doet weet ik eigenlijk niet. Zal binnenkort eens kijken. En ze is niet gevoelig als ik haar rug aanraak. En ik dacht dat onbalans zich ook uite in voltes maar zelfs voltes 10m zijn geen probleem. Scheef is ze niet meer is ze vroeger wel geweest. Maar hier hebben we samen met mijn instructrice altijd hard aan gewerkt waardoor ze nu weer recht is.

Manonislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:34

bij mij gooit mijn pony van draf naar galop die overgang haar hoofd even in de lucht! Iemand tips ?