Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lara_Silver schreef:Schouderbinnenwaarts (een goede) is vrij moeilijk, ook al vinden velen van niet, en je ziet een hele hoop mensen hem ook fout rijden, alleen al hier op bokt als je in de topics kijkt. Fouten zoals het binnenbeen naar achter, terwijl dat echt nog steeds het buitenbeen hoort te zijn. Met veel voltes, slangevoltes en gewone figuren kun je ook al een hoop. Het belangrijkste is dat je altijd op jezelf blijft letten, altijd kijken of je wel netjes boven je paard zit. Want het doel is dat hij recht word en dus beter door de voltes gaat, en dat moet hij zelf doen, jou gewicht moet in het begin niet helpen of hinderen. Pas later ga hiervan gebruik maken, zeker als je op dit moment nog onzeker bent.
tossielove schreef:Oke, bedankt voor de uitleg. Ik begrijp jou wel, maar het is best moeilijk allemaal. Want op buitenbeen, zou mijn paard dus zijn achterhand naar binnen plaatsen, ivp zijn voorhand. Ik begrijp nu ook wel dat binnenbeen naar áchter ook niet de goede hulp is, en snap het verhaal van lengtebuiging ook. Maar als ik mijn been nét achter de singel druk en mijn handen naar binnen doe, dan is dat echt geen wijken op de hoefslag, en behoudt hij voor mijn gevoel ook zijn lengtebuiging. Ik zal het ook eens aan mijn instructrice vragen