Bedankt voor de reacties allemaal! Hier heb ik zeker wat aan!
Het vreemde is een beetje dat het in fases is hahah. Dan een weekje of 2 is hij heel erg futloos en dan weer een paar dagen loopt ie super. Dit geeft dus ook niet echt duidelijkheid maar hierdoor krijg ik wel een beetje het idee dat het mentaal is. omdat hij zich niet constant zo voelt. Of kan het alsnog wormen zijn?
Ik train hem 4 dagen per week idd. 1 a 2 keer dressuur, 1 keer springen of buitenrit en 2 keer longeren met pessoa. de andere 2/3 dagen staat hij gewoon op het land. We doen vaak met dressuur wel afwisselende dingen maar komt vaak wel op hetzelfde neer. Misschien idd meer uitdaging zoeken? Hij staat in principe alleen in zijn wei maar in de aangrensende wei staan nog 2 pony's, ook op stal staat hij naast een pony. Misschien een idee om ze bij elkaar te voegen?
Zou ik nog iets kunnen doen qua voeding? Hij krijgt nu kuil biks en wortels, iemand nog een aanrader voor extra vitaminen ofzo?
Zou het ook aan zijn rug kunnen liggen? Dat hij wat stijfjes en een beetje vast zit en gewoon niet helemaal lekker door zn lijf kan lopen? Volgende week komt de fysio kijken wat hij erover zegt.
Dus in principe zou ik moeten checken op wormen. Maar juist meer trainen en meer afwisselingen in de trainingen en qua soort trainingen of juist een tijdje wat minder doen?