Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SCC schreef:mijn merrie deed vooral erg vervelend omdat ze last had van een te dik bit (haar mond is erg klein)
mijn ruin doet het nu gewoon om onder het werk uit te komen.
bij de ruin heb ik dus een martingaal om. maar puur voor mijn veiligheid dat ik niet stuurloos raak.
als er geen reden voor is zou ik er niet aan beginnen.
als ze eenmaal door hebben wat ze zonder kunnen, dan ben je t haasje
laurenuptown schreef:Sonja schreef:Wat denk je zelf dat het toevoegt?
niet stuurloos raken en net iets meer tezeggen hebben, angezien ik het paard niet ken en de 1e zal zijn die eropgaat leek het me wel zo veilig omdat ik niet zou weten wat die doet.
ShauniBef schreef:Onzin. Als jij je paard netjes kan beleren, waarom moet je er dan een martingaal aanhangen?
SCC schreef:@ TS ik denk vooral dat je moet doen waar je je veilig bij voelt !
wel denk ik zoals ik al eerder zei:
als je m niet nodig hebt niet doen.
wat als je van plan bent om zonder te gaan rijden en paardlief krijgt door dat er geen martingaal is....
ik heb al gezien bij een kenns wat er dan kan gebeuren, en geloof me.
het kan goed verkeerd gaan. uiteraard hoeft het niet zo te zijn met jouw paardje
) Geryon schreef:Wat als hij wel zijn hoofd omhoog doet en ineens de druk in zijn mond voelt? Onervaren paard, ineens veel druk in de mond.. Ik zou het niet doen!
Voor de rest vind ik een martingaal nooit zo erg, omdat het niet inwerkt als paard niets doet (zoals Sonja al heeft gezegd)
De draver die ik heb beleerd en nu aan het doorrijden ben heeft ook een martingaal om, omdat mijn nichtje van 9 er ook op rijdt. Maar dat kreeg hij ook pas om wanneer zij er op mocht rijden, wanneer alle hulpen er dus op zaten.
daar gaat het uiteindelijk om.