Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Leen_ schreef:Wat jou lesgeefster je vroeg was het paard in de krul 'trekken'. Zoals je zelf al zegt hoort een paard uit zijn eigen naar beneden te komen. Dit kan alleen als de achterhand goed zit, rugspieren ontspannen, hals ontspannen, kaakspieren,... Wanneer je dus gaat trekken en spelen gaat het paard om van de druk af te komen zijn hals buigen (dus niets positief voor het paard aan). Het paard gaat geforceerd beginnen lopen, drukt in de meeste gevallen de rug weg en vaak is de achterhand er nog niet goed onder dus dan gaat het paard nog eens uit elkaar gevallen lopen.
Dus het enige wat je aan die methode hebt is dat je paard tijdelijk 'mooi' zijn hoofd houdt. Na verloop van tijd ga je merken dat je vast komt te zitten ed.
Aangezien je zelf er van wil leren zou ik of proberen om een nieuwe instructrice te zoeken, of er het eens met haar over hebben. Jij hebt hier niets aan, want als je het doet ga je toch denken "Dat was niet hoe het hoorde" en als je het later gaat toepassen op een eigen paard ga je snel genoeg merken hoe belangrijk de voorgaande stappen zijn.
Hier nog enkele langlopende topics over 'aan de teugel':
[RT-P] [centraal] Aan de teugel
[RT-D] [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III
dankjewel! aeolusnr1 schreef:Dit is niet zo makkelijk als het eruit ziet hier een juist antwoord op te geven.
Jij beschrijft heel kort de situatie, en wat je lesgeefster hier aangeeft, maar wij zien het van hier uit niet echt gebeuren, wij kennen de paarden niet, mssn waren er ook nog heel wat voorbereidende oefeningen in de lessen ervoor, mssn was het ook gewoon maar een test om even te zien wat brengen ze er van terecht, hoe loopt dit af, wat moet er specifiek meer getraind worden, ..... dit kan ook best een onderdeel zijn van het kijken waar het juist mis loopt, of zelfs een praktijkervaring van kijk we krijgen nu deze reactie het lukt wel of juist niet, en wat kunnen we daar nu aan doen.
Ik zou hier zeker niet de lesgever gaan afkraken enkel op zo'n kort geschreven tekstje, dit geeft echt veel te weinig weer wat en hoe alles in het echt verlopen is, en wat er nadien verder mee gedaan zal worden.
Soms worden foute handelingen bewust uitgevoerd om tot een toch weer beter resultaat te leiden.
Persoonlijk vind ik hier zelf ook dat de aanpak hier een beetje raar klinkt, maar zou toch even voorzichtig afwachten hoe het verder loopt.
Er zijn autostrades, er zijn secundaire wegen, er zijn landwegen, en er zijn ook bos en bergweggetjes die vol putten en rotsblokken liggen, ze leiden soms allen toch naar hetzelfde doel.
ik probeer ook absoluut niet mijn lesgeefster af te kraken.