Ik zou in principe in draf, zonder mijn benen in te zetten, schijnbaar puur op zit moeten kunnen drijven.
(het ging niet om het openen van je zit of het kantelen van je bekken, echt om aandrijven)
Hoe doe ik dat?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
muis_lover schreef:Het kan wel maar je gebruikt hierbij wel echt je benen! Het makkelijkste is om hierbij door te zitten en je zit aan te knijpen. Daarmee bedoel ik de spieren van je buik tot aan je tenen aanspannen en met vooral je benen druk uitoefenen naar je paard toe. Hierbij hou je ten alle tijden je benen aan je paard en ook zo goed als stil.
Koper schreef:Wanneer je draaft volg je met je bekken de beweging van het paard. Net zoals het paard het linker- en rechterachterbeen om beurten naar voren beweegt doe jij dat ook met je bekken. Als je met je ogen dicht draaft, of aandraaft, kun je het goed voelen.
Ik kan me voorstellen, maar ik heb het nog nooit geprobeerd, dat als je die beweging wat sneller maakt je paard ook zal versnellen. En dat hij zal verruimen als je jouw beweging groter maakt.
Stilzitten, zoals hierboven wordt aangeraden, moet je sowieso niet doen. Altijd met je paard meebewegen zodat het eruitziet alsof je stilzit.
en ik laat me vaak heerlijk foppen

eveneens als het been gebruik. Doordat ik nu zo ga rijden en hem train op een 'natuurlijkere' manier voelt het een stuk fijner en gaat het paardje waar ik nu mee werk er een stuk lekkerder van lopen en ontspannen 
). Ik moet zelf gewoon beter leren rijden dus dit is voor mij een gruwelijk fijn beest om van te leren, hoe frustrerend het soms ook is. Hij haalt om de beurt van allerlei mogelijkheden uit de kast en ik ben altijd te laat
Maar als zijn pet goed staat lukt het allemaal op zijn slofjes, dan is het echt een droombeest om te rijden en rij je er echt alles zo uit wat je maar wilt vragen.
Het gaat om het doelbewust kunnen beinvloeden van elke aparte beenzetting door invloed van je zit. Zoiets
karijn schreef:Ik denk niet dat je alleen maar kan doorzitten zonder je been erbij te hebben om te drijven. Ik neem aan dat je niet elke pas wil aandrijven? Zie je beenhulp niet als een drijvende hulp maar als een ondersteunende hulp om hem in beweging te houden. Als hij op eigen benen loopt, is je beenhulp een ondersteunende hulp. Bijvoorbeeld in de wending om impulsverlies te voorkomen of bij de inzet van het schouderbinnenwaarts. Je kan je zithulp wel gebruiken als rem door jezelf wat zwaarder te maken daar waar hij wat van het achterbeen afkomt en teveel voorwaarts wordt. Als het jou lukt om je benen een meter van het paard af te houden en hem dus voorwaarts te duwen met je zit, dan mag je mij ook bellen!
Citaat:Als ik je zo begrijp wil je puur van stap naar draf zonder dat je benen ook maar iets doen.
Wat je kunt doen zijn 2 dingen, eerst je teugels iets meegeven (zo weinig dat niemand dat ziet, maar net genoeg dat je paard het wel voelt), dan heb je je paard wel nagevenlijk aan het lopen, anders heb het geen zin. Daarna maak je met je bekken een soort beweging naar voren.
(alsof je op een schommel zit en je wilt "sneller") dan maak je precies dezelfde beweging.
Dit moet je echt aanleren, leren aan je paard om op de kleinste beweging te reageren.
Ook moet je paard heel erg actief lopen (niet snel maar actief),
dit heb je niet in een week aangeleerd hoor
succes!
Citaat:een hele simpele tip ,
goed rechtop zitten, zonder spanning in je schouders, rug en bekken.
bij het terugrijden , je bekkenbodem aanspannen ( je plas ophouden ) om terug te rijden ,
je bekkenbodem los laten ( plas laten lopen ) als je weer naar voren wilt , en natuurlijk niet vergeten je been aan te houden voor een voorwaartse druk.