bigone schreef:Sorry, maar het woord kneepjes zegt al genoeg. Als je haar niet uit de galop kunt krijgen of ze gaat er vandoor dan rustig een volte insturen en deze steeds iets kleiner maken. Dit steeds herhalen en ondertussen niet trekken oid. Ze zal het op een gegeven ogenblik wel snappen, als ze tenminste lichamelijk, met name de rug, gezond is. Rennen kan ook een teken van iets anders zijn.
Nee ze is altijd al een fel beestje geweest, dus lichamelijke problemen zijn er niet.
En ik heb alleen maar manege lessen gehad (tenminste, waar ik dressuur mee deed, heb met mijn paard gesprongen maar daar had ik deze problemen niet mee) dus neem me niet kwalijk als ik een verkeerd beeld van iets heb, hier dus met de kneepjes.
Maar een kleine volte - dit deed ik toen ook, maar toen zei men tegen mij dat ik dit niet moest doen omdat ze dan met mij gaat spelen (ik was toen ong. 10 jaar btw) en toen leerde ze mij de kneepjes techniek aan. Maar ik moet dan gewoon de volte techniek handhaven?
Lottie84 schreef:Hoofd schuin = gebit gecontroleerd? Zo ja, laat er eens een ander naar kijken.
Hmm... Ik weet het niet. Het is sws niet mijn pony meer dus iemand naar laten kijken kan ik niet doen.