doorzitten in een andere bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bouncelover

doorzitten in een andere bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 11:27

Hallo allemaal,

Ik ben niet zo heel erg goed in doorzitten op mijn pony, op de pony van mijn zusje lukt het veel beter. Maar dit komt denk ik doordat mijn pony hele andere gangen maakt. Meer mensen hebben moeite met doorzitten op mijn pony. Maar nu had ik even een vraagje, de paarden zijn laatst verhuisd. En dus rijden we in een andere bak. In die bak waar we eerst stonden lukte doorzitten best wel goed in ieder geval een stuk beter dan in de nieuwe bak. Kan dit aan het zand van de bak liggen?
Alvast bedankt.

Groetjess

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:28

kan zijn dat de nieuwe bak zwaarder is

Maartje_M

Re: doorzitten in een andere bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:32

Het kan ook dat je pony in de nieuwe bak nog wat meer gespannen is. Als hij zijn rug beter ontspant, kun jij waarschijnlijk ook makkelijker zitten.

bouncelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 11:34

Oowja nu je het zegt. Ze is veel minder relaxt in de nieuwe bak. Ze kijkt steeds om zich heen en ze doet best wel nerveus! Dankjewel voor de tip! Heb je nog tips hoe ik dan moet doorzitten als ze zo is? Alvast bedankt!

bouncelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 11:35

Gianti schreef:

Wat wil dat zeggen als die zwaarder is?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:39

Zelf zo veel mogelijk onstpannen. Hoe meer jij spant, hoe meer je gaat butsen ;) Let ook goed op dat je niet klemt met je benen, want dan duw je jezelf ook uit het zadel.
Maar misschien kun je anders eerst een tijdje blijven lichtrijden tot ze wat meer gaat ontspannen. Als jij niet makkelijk kan zitten, dan zal zij ook niet meer gaan ontspannen want dat is voor haar natuurlijk ook niet fijn.

bouncelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 11:48

Nee idd dat is dan ook niet fijn voor haar. Maar als je niet klemt dan vlieg je toch ook uit het zadel?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:50

Nee hoor, probeer het maar eens! Ontspannen wil juist zeggen dat je makkelijk met de beweging van je paard mee kan gaan.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:47

bouncelover schreef:
Gianti schreef:

Wat wil dat zeggen als die zwaarder is?

Een bak die zwaarder ligt betekend dat het paard meer moeite moet doen om er in te lopen. Dus of te los zand of te veel zand.
Wanneer je een mooie vlakke bak hebt met niet te veel zand is het voor het paard veel gemakkelijker om te lopen. Wat er ook voor zorgt dat de beweging hetzelfde blijft en jij dus ook beter kan zitten.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:38

het kan zijn dat de bak inderdaad zoals Gianti al zei zwaarder is en je pony dus daardoor anders gaat lopen. of dat hij in die andere bak relaxter was dan hier omdat het natuurlijk wel nieuw is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:55

Ga zelf maar eens op het strand door het mulle zand rennen. :D Dat is heel zwaar. :j
Maar als je meer richting zee komt gaat het al veel makkelijker...daar is het zand anders.