De laatste tijd wil het niet zo. Het is kouder, 's nachts weer op stal, dekens weer op etc. etc.
Met rijden heb ik hier last van. De laatste tijd wil hij totaal geen stelling naar links aannemen. Als ik wat druk op m'n binnen teugel zet en daarna weer ontspan zie ik gewoon z'n hoofd zo snel mogelijk naar rechts gaan. Ik ben zelf erg geneigd om dan los-vast-los-vast te doen. Dit heb ik mezelf al grotendeels af geleerd. Qua lopen heb ik hem lekker lopen, goed voorwaarts en ik kan hem sturen (harder/zachter) met m'n zit. Wat een beetje helpt is constant van stelling wisselen op beide handen, maar nog steeds neemt hij aan het eind van het rijden geen stelling aan.
probleem zit dus rechts! Die kant wil hij niet langer maken. Hier weer het aloude advies..........les nemen!
Fendt936
Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-12 19:34
aerdenhout1 schreef:
probleem zit dus rechts! Die kant wil hij niet langer maken. Hier weer het aloude advies..........les nemen!
Wie zegt er dat ik dat nog niet heb? Wou gewoon wat tips en trucs..
keshia
Geplaatst: 21-12-12 19:38
dit had ik een maand of twee geleden ook... ik dacht eerst ook dat mijn paard wat stijf was.. ik begon namelijk net weer met rijden na mijn eigen bevalling.. tot ik s avonds eens nadacht... dat ik dit al eerder had meegemaakt.. toen had mijn paard namelijk haken inderdaad aan de andere kant als dat ze geen stelling aan wilde nemen.. dus ik had de tandarts gebeld, die kwam een weekje later.. in de tussentijd niet meer gereden.. wat bleek, een hele rij met haken inderdaad en heel haar wang kapot de volgende keer weet ik dus wel wat er aan de hand is... misschien is dit bij jouw paard ook aan de hand?