Ik sta wel eventjes te kijken want jullie verkondigen precies dat wat ik ook verkondig. Maar helaas ben ik op stal nog niemand tegengekomen die er net over denkt.
Ik denk zelfs dat een paard helemaal niet uit elkaar loopt bij een stevige galop. Hij moet zijn achterhand behoorlijk gebruiken om een goede sprong te maken. Je stretcht daardoor ook zijn lichaam waardoor hij meet souplesse krijgt. En wanneer je de basis goed onder de knie hebt pak je de dag daarna je paard zo weer op voor het serieuze dressuurwerk.
Citaat:
Op 2001-08-29 10:15, schreef Jasmijn:
Ik heb geen bos in de buurt, maar laat hem in de bak als ik erop zit weleens gaan zo hard als hij wil (of tot we zo schuin door de bochten gaan dat ik het eng vind), van enige controle is dan eigenlijk geen sprake meer, maar als ik hem weer stilgekregen heb, rij ik er zo weer mee weg.
Mijn paard vind het heerlijk om na het rijden eventjes de beentjes helemaal te strekken aan een lange teugel en dat mag hij ook als hij goed gewerkt heeft. Maar toen hij laatst zo lekker naar voren liep vertelde iemand me ook al dat dat slecht was omdat een paard daardoor takt verliest
. Nu is takt volgens mij niets meer dan regelmaat en die blijft absoluut behouden. Iemand enig idee wat hier mee bedoeld wordt?