Benen, hoe houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Donnieboy

Benen, hoe houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 21:03

:P Hallo, allemaal.
Ik vind zelf dat ik wat probleempjes heb met mijn houding.
Ik vind dat ik zelf iets te ver naar voren zit en als ik hem wil terugnemen dan steek ik mijn benen naar voren.
Heeft iemand hier tips voor?

En nog een filmpje:
(Hier zit ik wel meer naar voor dan normaal, omdat dit voor eerste keer aan de teugel oefenen was, maar het idee).
View My Video

Alle tips zijn welkom, commentaar wel graag aardig :P

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 21:05

Hoop dat je beetje kan zien niet heel goed filmpje, sorry :)
Ik zal de volgende keer wel nog een keertje filmen en dan goed :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:16

Het is niet echt een handig filmpje.
Maar heb het idee voor zover ik iets kan zien want het beeld is erg beweeglijk en niet zuiver dat je een lichte neiging hebt tot een stoelzit.
Heb je je beugels weleens wat langer gedaan kan dat niet goed beoordelen maar die lijken soms ook wat kort en de andere keer lijkt het mee te vallen dus lastig te zeggen.

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 21:28

Tigra_ schreef:
Het is niet echt een handig filmpje.
Maar heb het idee voor zover ik iets kan zien want het beeld is erg beweeglijk en niet zuiver dat je een lichte neiging hebt tot een stoelzit.
Heb je je beugels weleens wat langer gedaan kan dat niet goed beoordelen maar die lijken soms ook wat kort en de andere keer lijkt het mee te vallen dus lastig te zeggen.

Snap ik het filmpje was om hetaan de teugel te filmen, en niet echt mij.
Zal proberen zo snel mogelijk een nieuw goed filmpje te vinden en eventueel wat foto's

LindeWodan

Re: Benen, hoe houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:08

Ik heb een beetje hetzelfde probleem, maar dit kwam volgens mijn lesgever omdat ik te veel probeer benen te geven met mijn hiel, en niet met mijn kuiten. Nu ben ik dus echt mijn spieren op een andere manier aan het trainen.
De oplossing voor mij is me er altijd op wijzen, mijn instructeur laat me voortdurend weten wanneer ik verkeerd zit. Neem jij ook les?

midgie

Re: Benen, hoe houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:56

Als het een filmpje was om aan de teugel te filmen gaat dat ook niet op de juiste manier, je hebt te veel kracht op je teugel waardoor je je zelf dan uit het zadel trekt, neem les en leer wat aan de teugel rijden is.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:40

Als jij goed zit en goede hulpen geeft en dus je pony over de rug mooi voorwaarts rijd gaat hij vanzelf nageven. Je trekt een paard niet aan de teugel, deze rijd je nageeflijk.

Dus eigenlijk.. heel slecht bezig.. je traint niet alles afzonderlijk. Het is één geheel van dingen die je doet. Goed zitten, ontspannen, rechtop netjes in 't diepste deel van je zadel, knieën los aangesloten en tenen naar voren wijzen.

Heb je les?